اصفهان؛

سپاه پاسداران صرف یک نیروی نظامی نیست

سپاه پاسداران صرف یک نیروی نظامی نیست بلکه یک نیروی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی، فنی و سازندگی است که در اقصی نقاط کشور و جهان با تمام توان و قدرت ورود پیدا می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان  امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: پیروزی انقلاب معجزه قرن بود، و به دلیل اسلامی بودن با سایر انقلاب‌ها که در برخی کشورها اتفاق افتاده قابل قیاس نیست.

محمود فروزاد با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی و به فرموده امام خمینی(ره) قابلیت صدور به جهان را داشت، افزود: سپاه پاسداران و بسیج مولود انقلاب هستند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مختص همه جهان و در اقصی نقاط جهان که نیاز به حضور سپاه باشد ورود پیدا خواهد کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان با اشاره به اینکه سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی در اردیبهشت ماه سال 58 تأسیس شد، گفت: قبل از آن که سپاه به صورت رسمی تأسیس شود در قالب تشکل‌های سازمان یافته در مبارزه با گروهک های ضد انقلاب و جریان‌هایی که با توسل به قانون قهریه به فکر براندازی نظام بودند مبارزه قاطع داشتند.

وی، همکاری با نیروهای نظامی در حفظ و امنیت کشور، خلع سلاح افراد غیر مسلح در کشور، حفاظت از انقلاب و دستاورهای نظام را  از دیگر فعالیت سپاه در اوایل انقلاب عنوان کرد.

فروزاد اذعان داشت: سپاه پاسداران صرف یک نیروی نظامی نیست بلکه یک نیروی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی، فنی و سازندگی است که در اقصی نقاط کشور و جهان با تمام توان و قدرت ورود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استکبارستیزی در رأس مأموریت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: تصور برخی بدخواهان به عدم حضورسپاه پاسداران در عرصه علمی، سیاسی و سازندگی است، اما سپاه دارای توان و قدرت و داشتن شاخصه‌های تخصصی، و ولایت پذیری، انقلابی بودن و با معنویت و مدیریت جهادی در سطح جهان به وظایف خود عمل می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان با بیان اینکه سپاه پاسداران در 8 سال دفاع مقدس توانست دشمن تا به دندان مسلح را تا فرسخ ها از مرز کشور بیرون براند، عنوان داشت: سپاه در ابتدای پیروزی انقلاب در تأمین امنیت شهرهای جنوب و غرب کشور موفقیت آمیزعمل کرد.

 وی اضافه کرد: سپاه یک نیروی رسالت محور است و یک  نیروی نظامی نیست که برخی توقع دارند فقط در پادگان برای اقدامات نظامی در کشور آماده باش باشد، افزود: اگر بخواهد خدشه ای به  ارزش‌های نظام و ولایت فقیه به عنوان مهم ترین دستاورد اصلی نظام وارد شود سپاه موظف است که وارد میدان عمل شود.

فروزاد بیان داشت: درعرصه‌های سازندگی نیاز که سپاه بر اساس وظیفه ذاتی در خدمت رسانی به مردم مناطق محروم کشور کمک می‌کند، چون  سپاه گنجینه عظیمی از نیروهای تخصصی دارد که بدون توجه به جهت  گیری سیاسی دولت‌ها  و برای کمک به دولت در عرصه سازندگی کشور ورود پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: سپاه پاسداران با استفاده از ظرفیت و پتانسیل نیروهای بسیج در کنار فعالیت‌های عمرانی و سازندگی در مناطق محروم برنامه‌های فرهنگی مانند دیدار با خانواده شهدا، برگزاری بزرگداشت شهدا و مناسبت‌های مذهبی را در رأس کار خود  دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان یادآور شد: در دولت دهم با توجه به تحریم دشمنان، در منطقه عسلویه سپاه توانست ورود پیدا کند تا از بروز خسارت به منابع و ذخایر نفتی کشور جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از طریق جنگ نرم فرهنگی در صدد ضربه زدن به ارزش‌های نظام هستند که با تأکیدات مقام معظم رهبری، سپاه پاسداران در مصون سازی فرهنگ جامعه اقدامات خوبی انجام داده است، متذکر شد: سپاه پاسداران نشان داد یک نیروی نظامی نیست بلکه چند کاربردی و چند وجهی است که در اهداف تعالی نظام با استفاده از ظرفیت عظیم بسیج ده‌ها میلیونی از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح کشور فعالیت می‌کند.

فروزاد با اشاره به نامگذاری سال به اقتصاد مقاومتی و تولید واشتغال از سوی مقام معظم رهبری، ابرازداشت: در سال جاری برای تحقق شعار تولید و اشتغال با تعامل سازنده بین مسؤولان دولتی اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در کشور، اظهارداشت: انتخابات یک رکن سیاسی  نظام اسلامی است که در طول دوران انقلاب بیش از 40 انتخابات با همکاری قوای انتظامی و نظامی و با مشارکت مردم ولایت مدار و انقلابی باشکوه و عظمت خاص برگزار شده است.

فروزاد تصریح کرد: سپاه پاسداران نهاد خود را برای انتخاب شخص و جناح خاص هزینه نمی‌کند بلکه رویکرد سپاه همانند گذشته تداوم جبهه انقلاب و پیشبرد اهداف تعالی نظام است.

وی در پایان افزود: مشارکت و حضور حداکثری مردم برای استکبار جهانی مهم قلمداد شده و مردم با هوشیاری و بصیرت، فرد اصلح را انتخاب کنند که پیرو ولایت فقیه باشد تا تمام معادلات دشمنان خنثی شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار