ریسباف، محور طرح‌های گردشگری اصفهان در نمایشگاه ایران اکسپو

 کارخانه تاریخی ریسباف به‌عنوان محور طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری اصفهان در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ معرفی شد.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اصفهان با محوریت کارخانه عظیم و تاریخی ریسباف در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نمایشگاه ایران اکسپو به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شد.

امیر کرم‌زاده افزود: مجموعه تاریخی کارخانه ریسباف یکی از مهمترین و زیباترین بنا‌های صنعتی و تاریخی کشور به‌شمار می‌آید که مقرر است به موزه بزرگ اصفهان تبدیل شود.

او گفت: همچنین بیش از یکصد فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری به‌ویژه ۱۲ طرح برتر گردشگری در غرفه اصفهان معرفی شد.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد: تفاهم‌نامه‌های توسعه گردشگری با ۶ استان تهران، یزد، فارس، کرمان، قم و خراسان رضوی به‌منظور تعامل و همفکری بیشتر و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان‌ها در این نمایشگاه منعقد شد.

نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری به‌منظور نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازار‌های بین‌المللی است که ششمین دوره آن از هشت اردیبهشت جاری در تهران آغاز شد و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

در این دوره از نمایشگاه ایران اکسپو، غرفه اصفهان به معرفی توانمندی‌های صادراتی استان با رویکرد و ارائه زنجیره ارزش‌های راهبردی به‌ویژه در بخش گردشگری و صنایع دستی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرداخت.

مجموعه تاریخی کارخانه ریسباف از آخرین بازمانده‌های کارخانه‌های ریسندگی پشم اصفهان بوده که در مساحت حدود ۷۴ هزار متر مربع با زیربنای ۵۴ هزار متر مربع در محور تاریخی چهارباغ بالا واقع است و در شمار زیباترین و مهمترین بنا‌های صنعتی و تاریخی ایران قرار دارد.

این بنا که در سال ۸۱ به ثبت آثار ملی ایران رسید در سال گذشته بطور رسمی به اداره کل میراث فرهنگی اصفهان تحویل داده شد.

نمایشگاه ایران اکسپو به معرفی محصولات و دستاورد‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع غذایی، کشاورزی، شیلات، صنعت، فرش، صنایع‌دستی، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و پتروشیمی پرداخت.

این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان بود.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی (یکهزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و افزون بر ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی یکی از قطب‌های گردشگری ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار