کرمانشاه؛

افزایش حجم بازار ICT

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حجم بازار I C T کشور ابتدای فعالیت این دولت 13 هزار و 500 میلیارد تومان بود که اکنون به 40 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محمود واعظی در نشست شورای اداری استان کرمانشاه، با بیان اینکه بازار I C T بازار بسیار بزرگی است، گفت: هدف گذاری شده تا پایان برنامه ششم توسعه حجم این بازار کشور سه برابر شود .



واعظی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "تولید ملی، اشتغال و تولید" اظهار کرد: این نامگذاری کمک بزرگی است که دیگر قوا نیز به موضوع ورود کرده و مشکل اشتغال را حل کنیم.

وزیر ارتباطات توجه به معیشت مردم را نیز از اولویت های دولت برشمرد و گفت: توجه به معیشت مردم بخصوص در مناطق محروم و روستاها مورد توجه است که در این خصوص دولت برنامه ریزی  خوبی انجام داده است.

وی در ادامه به توسعه زیرساخت های I C T در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سه و نیم سال پیش که به این استان سفر کردم زیرساخت های استان در حوزه I C T بسیار ضعیف بود که قول دادم تا پایان عمر دولت تحول جدی در این حوزه ایجاد شود.

واعظی افزود: در این دولت پهنای باند استان یازده برابر شده، 100 کیلومتر فیبر نوری در استان ایجاد شده، 1221 روستای استان به اینترنت متصل شده و در حال حاضر 22 شهر استان از تلفن نسل سوم و 14 شهر نسل چهارم برخوردارند.

وی گفت: در این دولت تا امروز 750 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه I C T در استان صورت گرفته و تا پایان عمر دولت پروژه های دیگری در استان افتتاح می شود که از جمله آنها می توان به اتصال 913 روستای دیگر به اینترنت و برخورداری 9 شهر از نسل سوم تلفن همراه و شش شهر دیگر از نسل چهارم اشاره کرد.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: در حال حاضر زیرساختهای استان آماده است که بتوان کسب و کارهای الکترونیکی و مشاغل دانش بنیان ایجاد کرد.

وی با اشاره به کارهای خوبی که در دانشگاه رازی در زمینه استارتاپ ها انجام شده، گفت: پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی نیز کارهای خوبی را چه بلحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری انجام داده و وظیفه خو می دانیم از این فعالیت ها حمایت کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار