کرمانشاه؛

بخش خصوصی بازوی کمکی دولت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال هرچه بیشتر در کشور، گفت: دست بخش خصوصی که حتی یک شغل ایجاد کند را می‌بوسیم.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محمود واعظی امروز (31 فروردین)در جلسه شورای اداری شهرستان هرسین با بیان اینکه کرمانشاه یکی از پنج استان مقاوم کشور در هشت سال دفاع مقدس بوده است، گفت: برای همیشه مدیون این استان هستیم و باید کاری کنیم که درعمل مردم مشاهده کنند دولت و نظام قدردان این مردم و فداکاریهای آنها هستند.

واعظی افزود: در همین راستا امسال با هماهنگی مجلس و دولت مقرر شد 10 درصد به افزایش تخصیص و پرداختی‌های این پنج استان اضافه شود. ممکن است این میزان در سال اول اجرا چندان نمود نداشته باشد، اما در چند سال بعد قطعا رقم قابل توجهی خواهد شد.

واعظی بیان کرد: این حقیقتی است که مردم طبقه متوسط و پایین مشکل معیشت دارند و دولت از روز اول هم اعلام کرده که وارث یک بیکاری تلنبار شده است و این مشکلات وجود دارد و ما منکر آن نمی‌‌شویم.

وزیر ارتباطات افزود: تنها در سال گذشته یک میلیون و 200 هزار نفر وارد بازار کار شدند و همه می‌دانیم که ایجاد یک شغل کار ساده‌ای نیست و باید برای این تعداد یک میلیون و 200 هزار شغل به وجود بیاوریم که این امر نیاز به تمهیداتی دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات و محرومیت‌ها در همه استان های کشور وجود دارد، گفت: ایران کشور پهناوری است که تنها برخی شهرستان‌های آن به اندازه یک کشور اروپایی است و نباید شرایط کشور پهناوری مانند ایران با برخی کشورها قیاس داده شود.

واعظی افزود: وزارتخانه‌ها نیز تمام تلاششان این است که منابع طوری میان استان‌ها، شهرستان‌ها و پروژه‌ها تقسیم شود که هیچ پروژه یا کاری در کشور تعطیل نشود.

وزیر ارتباطات در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه ICT شهرستان هرسین پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای دولت پهنای باند شهرستان سه برابر شده و شبکه انتقال نیز چهار برابر شده است.

وی افزود: در حال حاضر 10 روستای شهرستان اینترنت دارند و تا پایان عمر این دولت 54 روستای دیگر نیز اضافه خواهند شد.

واعظی با اشاره به برقراری نسل سوم تلفن همراه در شهرهای بیستون و هرسین و نسل چهارم در شهر هرسین، گفت: تا پایان عمر این دولت نسل چهارم در بیستون نیز برقرار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این دولت 18 میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت های ICT شهرستان هزینه شده و تا پایان عمر این دولت نیز هشت میلیارد تومان دیگر در این حوزه هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.