تکاپوی تیراندازان برای حضور در بازی های کشورهای اسلامی

تیم ملی تیراندازی کشورمان با 12 ورزشکار در بازی های کشور های اسلامی شرکت می کند.

تکاپوی تیراندازان برای حضور در بازی های کشورهای اسلامیبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛چهارمین مرحله از بازی های کشور های اسلامی از 12تا 22 اردیبشهت ماه به میزبانی باکو آذربایجان آغاز می شود که ورزشکارانی از 58 کشور در این رویداد بزرگ با هم به رقابت می پردازند.

کاروان ورزشی کشورمان نیز با 165 ورزشکار در بازی های کشور های اسلامی شرکت می کند که تیم ملی تیراندازی با 12 ورزشکار در 3 رشته تفنگ تپانچه و اهداف پروازی به این مسابقات اعزام می شود البته هنوز مشخص نشده است که در هر ماده چند تیرانداز حضور دارند اما از رشته اهداف پروازی تنها یک تیرانداز اعزام خواهد شد.

کشورهای صاحب نامی همچون مصر،امارات،ترکیه، قطر، قزاقستان، کویت و لبنان در رشته اهداف پروازی در این دور از رقابت ها حضور دارند. 


اطلاع دقیقی از لیست نهایی شرکت کنندگان رشته اهداف پروازی در مسابقه جمهوری آذربایجان در دست نیست به دست نیامده است اما به احتمال بسیار زیاد این رشته با استقبال کم تیراندازان مطرح و شاخص ، همراه خواهد بود. 

اولین دوره بازی های کشور های اسلامی سال 2005 به میزبانی عربستان برگزار شد.

ایران در دومین دوره از بازیها به دلیل طراحی آرم مسابقات و درج نام خلیج فارس مورد اعتراض تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس قرار گرفت و در نهایت این مسابقات برگزار نشد.

اندونزی میزبان سومین دوره در سال 2013 بود و چهارمین دوره این بازی ها در جمهوری آذربایجان برگزار می شود .

همچنین با تصمیم اعضای فدراسیون کشور های اسلامی پنجمین مرحله بازی های کشورهای اسلامی در ترکیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار