مشهد؛

نظارت بهداشتی دامپزشکی بر تولید ۹۰۰۰ تن گوشت مرغ

از آغاز اجرای طرح تشدید نظارت نوروزی دامپزشکی در خراسان رضوی بیش از ۹۰۰۰ تن گوشت مرغ تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، جعفر عطارباشی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تمامی تولیدات کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت بهداشتی این اداره کل بوده و محصولات آن‌ها از سلامت کامل برخوردارند.
وی رقم کشتار دام در کشتارگاه‌های استان را نیز طی مدت یادشده ۸۵ هزار راس دام سبک و سنگین دانست و افزود: از این میزان دام کشتارشده، بیش از ۲۹۰۰ تن گوشت قرمز روانه بازار مصرف شده که این میزان رشد ۷ درصدی تولید گوشت قرمز را در ایام نوروز امسال نشان می‌دهد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در همین مدت و طی نظارت‌های یادشده از ورود ۸ تن از فرآورده‌های تولیدی در کشتارگاه‌های دام که قابلیت مصرف را نداشته و غیربهداشتی تشخیص داده شده ممانعت به عمل آمده است.
عطارباشی رقم فراورده‌های ضبط شده در کشتارگاه‌های طیور استان را نیز بیش از ۳۰ هزار قطعه به وزن ۴۲ تن دانست.
وی با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دستفروشان، افزود: با کلیه افرادی که به صورت دست فروش و بدون هویت در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و بویژه اطراف حرم مطهر اقدام به عرضه غیر مجاز مواد پروتئینی از قبیل: گوشت سفید و قرمز، ماهی، کله پاچه، جگر و ... نمایند بطور جدی برخورد شده و پس از تشکیل پرونده برای متهمان، مراتب جهت رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع و پیگیری خواهد شد.
انتهای پیام//ف. ح.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.