مشهد؛

طرح تولید مرغ گوشتی با وزن پایین تر و سن پرورش کمتر

در راستای تولید محصولات سالم تر طرح تولید مرغ سایز در خراسان رضوی در دست بررسی بوده و در این استان نیز اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: الگوی مصرف مرغ گوشتی با اوزان بالا درحال تغییر بوده و با آگاهی مصرف کنندگان از مزایای بهداشتی و سالم تر مصرف مرغ گوشتی در وزن ها و سایزهای پایین تر(1400 الی 1800 گرم) تقاضای خرید برای این وزن ها در حال افزایش است.

جعفر عطار باشی افزود: مرغ گوشتی با وزن های قید شده دارای درصد چربی کمتر و ارزش غذایی بالاتربوده، طعم، مزه، تردی و نرمی بیشتری را نیز دارد ونیز زمان پخت آن کوتاه تر و برای طبخ و مصرف خانوارها، رستوران ها، کترینگ ها و.... مناسب تر است.

وی گفت: با مصرف مرغ گوشتی سالم تر و با چربی کمتر، در سطح جامعه میزان بروز بیماری های قلبی و عروقی نیز کاهش خواهد یافت و طول دوره پرورش مرغ گوشتی نیز کاهش یافته و مخاطرات بروز بیماری ها و مصرف داروها برای کنترل این بیماری ها نیز کمتر می شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر میانگین وزن مرغ گوشتی تولید و بسته بندی شده در استان زیر 2.2 کیلوگرم بوده و این وزن در آینده، بایستی کاهش یابد و برای رسیدن به این هدف بزرگ، باید در ابتدا به فرهنگ سازی پرداخت و سپس زمینه را برای تجهیز کشتارگاه های طیور جهت اجرای این طرح، فراهم کرد.

عطار باشی گفت : امید آن می رود با ارتقاء آگاهی مردم نسبت به مصرف محصولات سالم تر، سرعت اجرای این طرح بیشتر گشته و مرغداران و مصرف کنندگان از مزایای آن بهره مند گردند و در این راستا به منظور فرهنگ سازی در جهت اصلاح الگوی مصرف و تشویق مصرف محصولات سالم تر، رسانه های عمومی نقش بزرگی را برعهده داشته و انتظار می رود در این خصوص اطلاع رسانی بیشتری برای عموم را داشته باشند.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.