ترامپ: قضات دیوان عالی آمریکا براساس نظرات شخصی تصمیم گیری کرده اند!

رییس جمهور آمریکا قضات دیوان عالی را به تصمیم‌گیری بر اساس نظرات شخصی خود متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، دونالد ترامپ -- رئیس جمهور آمریکا -- قضات دیوان عالی این کشور را متهم کرد که در سالهای اخیر به جای عمل به قانون اساسی بر اساس ترجیحات و نظرات شخصی خود تصمیم گیری کرده اند.

دونالد ترامپ در نطق هفتگی خود خطاب به مردم آمریکا، با بیان اینکه در سال های اخیر، قضات در آمریکا نه بر پایه قانون اساسی یا حاکمیت قانون، بلکه بر اساس ترجیحات خود، نظرات شخصی یا حتی عقاید سیاسی تصمیم گیری کرده اند ،از اعضای سنا خواست به گزینه پیشنهادی اش برای تصدی کرسی ریاست دیوان عالی آمریکا رای مثبت دهند.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: دوره هیجان انگیزی برای کشور ماست. دولت جدید ما در حال شکل دادن به تغییرات زیادی است، تغییراتی که هدف آن تقویت اتحاد میان ما و بهبود وضع زندگی بسیاری از مردم است. در چند روز آینده، مجلس سنا گام بسیار مهمی بر خواهد داشت، گامی که از حاکمیت قانون و روش زندگی دموکراتیک - که کاملا حق طبیعی همه آمریکایی ها است- محافظت می کند و یکی از مهم ترین اقدامات من به عنوان رئیس جمهور را در بر می گیرد و این گام انتخاب قاضی نیل گورساچ برای تصدی پست خالی قاضی فقید آنتونین اسکالیا است.

دونالد ترامپ افزود: در سال های اخیر، ما بیش از پیش دیده ایم که قضات نه بر پایه قانون اساسی یا حاکمیت قانون ، بلکه بر اساس ترجیحات خود، نظرات شخصی یا حتی عقاید سیاسی خود تصمیم گیری کرده اند. هر زمان که یکی از قاضی نظرات خود را جایگزین قرائت بی طرفانه از قانون کند به دموکراسی ما آسیب رسانده است. آنها خود را بالاتر از اراده مردم قرار می دهند و روند قانونگذاری را که همواره به عنوان قلب تپنده دموکراسی ما بوده است تضعیف می کنند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: به زودی با دادن رای مثبت به قاضی گورساچ به عنوان عضو دیوان عالی، مجلس سنا فرصتی را برای کمک به حفظ نهادهای دموکراتیک برای فرزندان ما در اختیار خواهد داشت. قاضی گورساچ قصد دارد با وقف خود در مسیر قانون اساسی، به مردم آمریکا خدمت کند و مجلس سنا این امر را در جریان اظهارات تاثیر گذار وی مشاهده کرد. در هر مرحله از این فرایند، آنچه برای همه روشن شده این است که قاضی گورساچ فردی است که به قانون احترام می گذارد ، او از قانون اساسی دفاع می کند و از آزادی های ما محافظت خواهد کرد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار