لیگ جهانی کاراته وان-دبی؛

شهرجردی در یک قدمی مدال برنز

نماینده کاراته کشورمان با شکست مقابل حریف اسپانیایی در یک قدمی مدال برنز رقابت های لیگ جهانی کاراته وان قرارگرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین دوره لیگ جهانی کاراته در سال 2017 موسوم به کاراته وان در دبی با حضور892  کاراته ‌کا از 77 کشور جهان در دو بخش کاتا و کومیته و در دو گروه زنان و مردان از امروز آغاز و به مدت 3 روز ادامه دارد.

در نخستین روز این رقابت ها در بخش کاتای انفرادی امیربهادر تدین در گام اول با نتیجه 4 بر 1 مقابل «یوهانگ جانگ» از هنگ کنگ نتیجه را واگذار کرد و اکنون برای راهیابی به جدول رپه شارژ باید در انتظار نتیجه این کاتارو باشد. در صورتی که نماینده هنگ کنگ بتواند به فینال کاتای انفرادی مردان برسد، تدین به جدول رپه شارژ خواهد رفت تا برای کسب نشان برنز تلاش کند.

ابوالفضل شهرجردی دیگر نماینده کشورمان در بخش کاتای انفرادی با نتیجه 5 بر صفر مقابل «علی بیک یاسنوف» از قزاقستان به پیروزی رسید و در مبارزه دوم خود توانست با نتیجه 5 بر صفر از سد «سقر الدباسی» از امارات بگذرد.

وی در پیکار سوم خود به مصاف (آنتونیو دیاز) از ونزوئلا رفت و با نتیجه 3 بر 2 حریف خود را شکست داد.ابوالفضل شهرجردی در چهارمین مبارزه خود توانست با نتیجه 5 بر صفر «سلمان الموسوی» از فرانسه را پشت سر گذاشت.

ابوالفضل شهرجردی در پنجمین دیدارش در این پیکارها «مهمان رضایف» از روسیه را هم 5 بر صفر شکست داد تا راهی مرحله نیمه نهایی شود. 

وی که با 5 پیروزی ارزشمند به مرحله نیمه نهایی رسید با قبول شکست مقابل یکی از مطرح ترین کاتاروهای جهان در جدول رپه شارژ برای کسب نشان برنز تلاش میکند.

شهرجردی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر صفر به «دایمان کویینترو» از اسپانیا باخت. 

کاتارویی که در سال 2016 و در مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شده بود و در مسابقات قهرمانی اروپا 3 مدال طلا و 3 نقره و در پیکارهای کاراته وان 5 طلا، 8 نقره و 3 برنز را بدست آورده بود.

نگین باقری نماینده کشورمان در بخش کاتای انفرادی بانوان به مصاف ساندرا سانچز از اسپانیا رفت و در پیکاری نزدیک 3 بر 2 نتیجه را واگذار کرد. نماینده پرافتخار اسپانیایی برنز مسابقات قهرمانی جهان 2016 را در کارنامه دارد. او در رقابت های کاراته وان تاکنون موفق به کسب 7 مدال طلا، 4 مدال نقره و 5 برنز شده است. در صورتیکه کاتاروی اسپانیا به فینال برسد، نماینده ایران در جدول شانس مجدد برای رسیدن به مدال برنز تلاش خواهد کرد.

تیم ملی کاراته زنان و مردان کشورمان هم به منظور آمادگی بیشتری برای شرکت در چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی، در این دوره از مسابقات حضور دارند.

کاراته‌کاهای ایرانی در اولین دوره لیگ جهانی در سال 2017، موفق به کسب 2 مدال طلا (طراوت خاکسار و سجاد گنج زاده) و 2 مدال برنز (ذبیح اله پورشیب و سامان حیدری) در تاتامی پاریس شدند و در دومین دوره این مسابقات که به میزبانی روتردام هلند انجام شد، توسط ابراهیم حسن بیگی، ذبیح اله پورشیب و سجاد گنج زاده 3 مدال برنز دشت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار