در تیتر امشب بررسی شد؛

قول قرارگاه خاتم الانبیاء عملی شد

سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء در تیتر امشب گفت: مطابق قولی که در سال 95 به مردم دادیم از 24 اسفند امسال در پالایشگاه توانستیم بنزین تولید کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با حضور در برنامه تیتر امشب گفت:  قرارگاه خاتم با توجه به نامگذاری سال 95 به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اقدامات خوبی در 10 حوزه کاری خود داشت و نتایج خوبی هم دریافت کردیم.
 
او افزود: بهترین خبر برای مردم کشورمان این است که مطابق قولی که در سال 95 دادیم که تا قبل از شروع سال آینده بنزین را تولید می کنیم و از تاریخ 95/12/24 برادران در پالایشگاه توانستند بنزین را تولید کنند و این پالایشگاه بزرگترین و اولین پالایشگاه میعانات گازی در کشور است.
  قول قرارگاه خاتم الانبیاء عملی شد
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به ویژگی های این پالایشگاه گفت: این پالایشگاه در زمینی 700 هکتاری  در3 فاز احداث شده است و 360 هزار بشکه میعانات گازی در این پالایشگاه پالایش می شود.
 
او افزود: وقتی چاه حفاری می شود و گاز استحصال می شود به پالایشگاه در خشکی منتقل می شود و از این گاز 7 محصول تولید می شود و میعانات گازی هم جز آن است و قبلا کشورها از ما یا نمی خریدند، یا بد می خریدند یا اینکه ارزان می خریدند همچنین در زمان اعمال تحریم ها حجم زیادی از این میعانات را داشتیم که فاسد شدند اما با احداث این پالایشگاه نیاز کشور پاسخ داده می شود.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم گفت: از سه فاز این پالایشگاه فعلا یک فاز آن شروع به فعالیت کرده است و روزانه 120 هزار بشکه در روز پالایش را انجام می دهد و در رو اول فعالیت 400 هزار لیتر تولید داشت که امروز به 4 میلیون لیتر بنزین رسیده است.
 
او افزود: این پالایشگاه در سال 98 شروع شد و شرکت های ایتالیایی آنرا طراحی کردند و با شروع تحریم ها آن را رها کردند و مجموعه پالایشگاه به قرارگاه خاتم با توانمندی نیروی انسانی و توانمندی فنی و تخصصی واگذار شد که قرارگاه خاتم توانست آنرا به تولید برساند.
 
سردار عبادالله عبداللهی با اشاره به اشتغالزایی این پالایشگاه گفت: در بازه هایی تعداد 17 هزار نفر در این پالایشگاه مشغول به کار بودند و هرچه به نقطه اجرایی و بهره برداری آن نزدیک شدیم تعداد این افراد کمتر شده و در حال حاضر 1000 نفر به صورت مستقیم در این پالایشگاه مشغول به کار هستند و این پروژه می تواند اقتصاد کشور را متحول کند و کشور را از واردات بنزین بی نیاز می کند.
 
او افزود: درآمد این پالایشگاه با تولید 60 میلیون لیتر فرآورده که اگر آنرا با نرخ جهانی در نظر بگیریم روزی 60 میلیون دلار درآمد ماهانه این پالایشگاه است که بخشی از درآمدها صرف خود پالایشگاه می شود و بخش اعظمی از آن در پروژه های عمرانی و زیر ساخت های کشور می تواند بکار گرفته شود.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم با اشاره به هزینه اجرایی طرح پالایشگاه گفت: هزینه اجرای طرح 3 میلیارد یورو معادل 13 هزار میلیارد تومان هزینه شده است و بخش طراحی پروژه خارجی است و بحث اجرا صد درصد ایرانی بوده و تامین کالاهای آن 75 درصد کل تجهیزات متعلق به کشور بود و 25 درصد مابقی را از کشورهای  خارجی وارد کردیم.
 
او افزود: دانش این کار در کشور وجود دارد و دیگر برای ساخت پالایشگاه وابسته به کشورهای خارجی نیستیم و اگر اراده کنیم از صفر تا صد طراحی، ساخت، بهره برداری  پالایشگاه گازی را می توانیم انجام دهیم.
 
 سردار عبادالله عبداللهی گفت: این پالایشگاه که در بندر عباس ساخته شده است قرار است فاز به فاز به مرحله اجرا برسد و تا کنون فاز یک نیز افتتاح شده است.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)گفت:  ظرفیت تولیدبنزین باید به 360 هزار بشکه برسد و ادامه داد: مصرف بنزین  روزانه کشور 60 میلیون لیتر است. این پالایشگاه علاوه بر اشباع شدن نیاز داخلی با اکتان 95 ( یورو 4) صادرات بنزین هم خواهیم داشت.
 
سردار عبداللهی افزود: موانع و مشکلات ساخت این پالایشگاه علاوه بر تحریم ها تامین مالی این پروژه نیز مشکل بزرگی بود.
 
وی ساخت این پالایشگاه را یکی از مصداق های بزرگ اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ساخت پالایشگاه در سال 95  افتخار ماست که به کمک نیروهای داخلی و بومی این پالایشگاه ساخته شد.
 
او گفت: اهمیت موضوع ساخت پالایشگاه بر کسی پوشیده نیست ساخت این پالایشگاه در بندر عباس سنت شکنی کرد و ما بر توانایی و استفاده از کارشناسان داخلی و جوان ایرانی اطمینان داریم.
 
او بعد امنیت سپاه را از ابعاد وظایف نیروی سپاه انقلاب اسلامی دانست وگفت: در این مقطع زمانی علاوه براطمینان به توانایی های داخلی کشور، در بحث موشکی و امنیتی نیز خودکفا هستیم. دشمنان، سپاه و  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) را نوک پیکان حملا ت خود قرار داده اند.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء درباره خط 7 مترو نیز گفت: 65 پروژه در دست اجرا داریم که این پروژه ها بر اساس اولویت بندی قرار است اجرا شود. وی افزود: 10 پروژه نفتی است و 55 پروژه دیگر در حوزه های نفتی، آی تی و صنعت است که این پروژه ها با توجه به تنگناهای مادی در کشور به مرحله اجرا درآمد و بهره برداری شد.   
 
 سردار عبداللهی در ادامه گفت: حفاری کانال متروی قم شروع شده است و خط 7 نیز از تختی تا سعادت اباد است که مرحله اول 21 ایستگاه بود که تست گرم آن در 10 ایستگاه انجام شده است که در یک تا دو ماه آینده ( اوایل سال 96) این پروژه تکمیل خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید.
 
 وی افزود: اعتقاد ما این است که پروژه ها باید تکمیل شود بعد بهره برداری شود. سردار عبداللهی گفت: این خط بالای 20 ایستگاه دارد، فاینانس این پروژه با خارجی ها بود که انجام نشد و بخش مالی آن در سال 95 تامین شد که پیشرفت خوبی داشته ایم که در ماههای آینده شاهد بهره برداری خواهیم بود.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در ادامه گفت: خط 2 متروی مشهد 14 کیلومتر تونل داشت، فاز اول به بهره برداری رسید، سه هفته پیش این خط به بهره برداری رسید که در حال استفاده است. خط 3 هم در دست قرارگاه خاتم الانبیاء است که به زودی تکمیل خواهد شد. وی افزود: 49 پروژه از 55 پروژه به بهره برداری رسیده است و 20 پروژه آماده افتتاح است.
 
سردار عبداللهی در ادامه گفت: 7 سد در دست اجرا نیز بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب قابلیت ذخیره سازی دارد.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در خصوص فعالیت های قرار گاه در ساخت آزاد راه ها گفت: آزاد راه حرم تا حرم مسافت  80 کیلومتر را کاهش داده است. آزاد راه گرمسار تا آبیک قزوین 70 درصد از هزینه را برعهده گرفته است تا آنرا 3 ساله تحویل دهد در صورتیکه ساخت  این پروژه برآورد شده  7 سال طول بکشد.
 
 قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تاکنون تقریبا سه آزاد راه در غرب و شرق کشور را به نتیجه رسانده است و این پروژه های علاوه برکاهش مسافت های طولانی، آلودگی هوا، مصرف بنزین و اصحلاک خودرو ها را نیز کاهش خواهد داد.
 
سردار عبداللهی عملکرد امسال قرارگاه را علاوه بر پروژه های دیگر ساخت 60 کیلومتر تونل دانست و اشاره به طاقت فرسا بودن این کار کرد.
 
او نسبت به انتقاد برخی از سرمایه گذاران خصوصی  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: عرصه کار برای  خارجی ها تنک شده است.
 
 اوگفت:  5 هزار پیمانکار داریم  و کمتر از 2 درصد رسمی داریم مابقی همه از مردم هستند.
 
سردار عباداللهی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به فرمایشات رهبری در کارهایی مشارکت می کند که دیگران از اجرا ی آن ناتوان یا کم توان شده اند. قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) یک مجموعه مردمی و ساختار شکن است. فرمانده  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) همچنان سرباز کشور است و سازندگی کشور محور امروز وظیفه ماست.
 
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در ادامه افزود: 8500 پروژه تا کنون توسط  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) ساخته شده است و فعالیت های جهادی را ما از وظایف خود می دانیم.
 
سردار عبداللهی با ابراز خوشحالی از ساخت پروژه هایی که برای مردم محرومیت زدایی می کند گفت: بخشی از پروژه های 95 در زمینه پروژه های نفت و گاز، ریلی و آزاد راه ها به سال جدید انتقال می یابد.  
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.