در برنامه تیتر امشب بررسی شد؛

آماده باش دستگاه ها برای مسافرت های نوروز/ 82 هزار ناوگان اتوبوسرانی بین جاده ای و بین شهری در ایام نوروز حضور خواهند داشت

مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اورژانس کشور، سازمان امداد و نجات هلال احمر، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و پلیس راه کشور در برنامه تیتر امشب به تشریح برنامه ها و اقدامات دستگاههای ذیربط برای تعطیلات نوروز پرداختند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   آدم نژاد معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: زیر ساخت ها برای سفرهای نوروزی بهبود یافته و سعی کردیم گره های ترافیکی در جاده های کشور را بر طرف کنیم.
آدم نژاد با شاره به استفاده از سیستم هوشمند وی سی اس پیش از ایام نوروز خبر داد و گفت: با این سامانه رانندگان پرتخلف و محورها و شرکت‌های حمل و نقل عمومی که بیشترین تخلف را دارند شناسایی شده‌اند و این اطلاعات در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.   
او افزود: تا آخر همین هفته تونل منجیل افتتاح می شود و تونل شیرگاه نیز تا پایان سال  95 افتتاح خواهد شد.

آماده باش دستگاه ها برای مسافرت های نوروز

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: 82 هزار ناوگان اتوبوسرانی بین جاده ای و بین شهری در ایام نوروز حضور خواهند داشت و از اول اسفند پیش فروش بلیط های اتوبوس آغاز شده است.
او با اشاره به افزاش آمار خرید غیر حضوری بلیط اتوبوس از پیش فروش بلیط حضوری در امسال گفت: با همکاری پلیس راه و نصب دوربین های بین راهی توان خواندن همه پلاک ها مهیا شده است.
او با اعلام سامانه پیامکی برای مطلع شدن از وضعیت راه های کشور افزود: با شماره 141 وضعیت همه راههای کشور قابل استعلام است.
آدم نژاد هماهنگی بین واحد های خدماتی و امدادی در ایام نوروز را یکی از ویژگی های امسال نام برد وگفت: 3500 نقطه از مسیر راهها را آشکار سازی کردیم تا رانندگان احتیاط بیشتری کنند همچنین 700 اکیپ تعمیرگاهی بین راهی در نظر گرفته شده که از طریق سامانه 141 قابل جستجو است.
 
حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور با اشاره به فعال بودن تمامی بیمارستان ها و واحد های خدماتی در نوروز گفت: شیفت های امداد و نجات و کلیه خدمات بهداشتی در ایام نوروز آماده باش خواهند بود.
او افزود: امسال 300 پایگاه سلامت در جاده و شهر علاوه بر 2 هزار و سیصد پایگاه خدماتی - بهداشتی به ارائه خدمات به مسافران نوروزی خواهند پرداخت.

آماده باش دستگاه ها برای مسافرت های نوروز  

حسین کولیوند در خصوص آمادگی اوژانس 115 برای شب چهارشنبه سوری گفت: از فردا که چهارشنبه آخر سال را در پیش رو داریم آماده باش واحد ها آغازخواهد شد و خواهش می کنیم، خانواده ها به خاطر « هیچ » جان خود را به خطر نیندازند و از معلمان و کسانی که آموزش بچه ها را به عهده دارند تقاضا داریم در خصوص خطرات ترقه های دست ساز بچه ها را آگاه کنند.
 
او افزود: ما امسال شروع خوبی نداشتیم، 3 شب پیش 7 نفر در اردبیل حادثه دیده اند، اتفاقات مشابه این بیشتر در شهرها صورت می گیرد و بیشترین آسیب را افراد استفاده کننده می بینند و بعد از آن رهگذران و تماشاچیان به ترتیب در مرتبه دوم و سوم آسیب دیدگی هستند.
او گفت: بیشترین حادثه ها در صورت، چشم و دستان است و بیشترین موادی که آسیب می رسانند ترقه های دست سازند لذا از خانواده ها می خواهیم که بیشتر مراقب باشند و آگاهی های لازم را به فرزندانشان بدهند.
 
احمد سلطانی معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: ما در کل ایام سال در کنار مردم هستیم بوژه در ایام نوروز، ما در حوزه پیشگیری و کاهش اثرات برنامه ریزی های زیادی کرده ایم و حتی در حوزه آمادگی و پاسخ نیز برنامه ریزی خاصی در نظر داریم.

آماده باش دستگاه ها برای مسافرت های نوروز

او گفت: در طرح خادم که طرح جدیدی است تعدادی از امدادگران ما آموزش های لازم را به خانواده ها ارائه می دهند که یا در چادرها و در فواصل جاده ای این امر صورت می گرد و یا در داخل میادین و مناطقی که گردشگران حضور دارند مطالب لازم را به مسافران ارائه می دهند.
او افزود: در حوزه آمادگی و پاسخ نیز خدماتی ارائه می هیم تا در کمترین زمان ممکن بیشترین خدمات لازم ارائه دهیم؛ 24 بالگرد نیز در مراکز حضور دارند تا خدمات لازم را به حادثه دیدگان در کمترین زمان ممکن ارائه دهند.
او گفت: ما و اورژانس با یکدیگر همکاری نزدیکی داریم، شماره 112 شماره امداد و نجات است و ویژگی آن نیازی به سیمکارت و حتی ارتباط بدون آنتن است که در هر شرایطی ارتباط برقرار می شود.
او افزود: ما امسال اپلیکیشن موبایل هم ارائه کردیم که مردم می توانند از طریق سایت امداد و نجات این نرم افزار را دانلود کنند و از این طریق اطلاعات امداد و آموزشی را دریافت کنند.
او گفت: مردم می توانند درخواست کمک خود را از طریق این اپلیکیشن ارسال کنند، لذا ما از طریق این اپلیکیشن می توانیم موقعیت حادثه دیدگان را پیدا کنیم.
 
سردار حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: تمامی نیروهای پلیس راه کشور در جاده های کشور و نیروهای سایر بخش های انتظامی به کنترل تخلفات جاده ای کمک می کنند و همزمان با این آموزش های لازم را در سطوح مختلف در مدارس سراسر کشور به همیاران پلیس در دستور کار قرار گرفته و انجام شده است.

آماده باش دستگاه ها برای مسافرت های نوروز

او با اشاره به آماده باش کامل نیروهای پلیس راه کشور و همیاران پلیس در سراسر کشور افزود: بر اساس پیش بینی ها و اقدامات صورت گرفته به کنترل تمامی مسیرها و جاده ها کمک می کند که تصادف و تلفات کمتری را شاهد باشیم.
رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: ما دو گروه حوادث در جاده ها داریم، یک گروه در جاده های کفی و صاف اتفاق می افتد و بیشتر ناشی از رانندگی یکنواخت و خواب آلودگی رانندگان است که 40 درصد تلفات جاده ای را به خود اختصاص می دهد و گروه دوم در راه های دوطرفه به علت سبقت غیر مجاز، سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ بیشتر رخ می دهد و این نوع تصادفات شدیدترین صدمات را به دنبال دارد.
او افزود: پلیس به دنبال کنترل تخلفات در جاده ها از تمامی تجهیزات دوربین های جدید و دوربین های دستی و نیروهای کمکی تلاش می کند در طول شبانه روز در جاده ها حضور داشته باشد.

سردار حمیدی گفت: بر اساس پیش بینی ها افزایش سفرهای نوروزی را خواهیم داشت.
رئیس پلیس راه راهور ناجا پیشگیری از تخلفات را خط قرمز پلیس عنوان کرد و گفت: ما در برخورد با رانندگان متخلف هیچ گذشتی نخواهیم داشت و برخورد بدون اغماض را در دستور کار خود دارد.
او افزود: توقیف 72 ساعت خودرو، نمره منفی، جریمه تا 200 هزار تومان و بیشتر، نصب بنر روی خودروهای دارای تخلف حادثه ساز در دستور کار قرار گرفته است.
او گفت: از 6 سال گذشته تاکنون روند تصادفات کاهش داشته است و در سال گذشته 755 نفر در ایام نوروزی در جاده ها جان باختند.
 
رحمانی موحد معاون سازمان گردشگری دیگر مهمان تلفنی برنامه گفت: ما در بحث وظایف ذاتی سازمان گردشگری برنامه های متنوعی را در دستور کار داریم و سامانه 09629 اطلاعات سفرها، رسیدگی به شکایات و ظرفیت های موجود برای سفرهای نوروزی را به اطلاع هموطنان می رساند.
او با اشاره به نرخ اقامتگاهها در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز هیچ افزایش نرخی در اقامتگاهها نداریم و برای حفظ قیمت ها و کیفیت خدمات نظارت های شدیدی به همراه دستگاههای نظارتی داریم.

آماده باش دستگاه ها برای مسافرت های نوروز

او افزود: هتل ها، متل ها، خانه های مسافر رسمی و کمپینگ های شهرها با کیفیت لازم و مدارس سراسر کشور برای ارائه خدمت به فرهنگیان پیش بینی شده است و آمادگی لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی وجود دارد.
او گفت: در کنار تمامی اقدامات انجام شده ما نمایشگاههای صنایع دستی و نمایشگاههای نوروزی را با مشارکت و هم افزایی سمن های مردم نهاد شاهد خواهیم بود.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار