در تیتر امشب بررسی شد؛

چه کسانی تامین کنندگان اصلی امنیت در کشور هستند؟

رئیس پلیس آگاهی ناجا در تیتر امشب با بیان اینکه مردم تامین کنندگان اصلی امنیت در کشور هستند گفت: اگر مردم نکات ایمنی را رعایت کنند نوروز امسال را می توانیم با آرامش پشت سر بگذاریم.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا با حضور در برنامه تیتر امشب گفت: ما نیازمند توجه ویژه مردم هستیم تا با خودمراقبتی امنیت خود را بالا ببرند، یکی از این نکات این است که قبل از خروج از منزل، خانه را به همسایگان بسپارند که در اصطلاح به آن همسایه بانی گفته می شود که این امر امکان سرقت را بطور چشمگیری کاهش می دهد.
 
او گفت: بهتر است که طبقات اول جلوی پنجره را حصاربندی کنند تا امکان سرقت کاهش یابد.
 
 
چه کسانی تامین کنندگان اصلی امنیت در کشور هستند؟
 
 رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: نگهبانان محله می توانند امنیت محله را بالا ببرند، مسئله دوم حین مسافرت است که ما از مردم درخواست می کنیم تا مراقب خودروی خود باشند زیرا بعضا شاهد سرقت خودرو توسط سارقان هستیم، مراقب اطفالشان باشند، یکی از مشکلات ما برای مسافران نوروزی، سرقت اموال از داخل خودرو  می باشد.
 
سردار مقیمی افزود: ما قرارگاه های زیادی داریم و تلاش کردیم تا روی همه جرایم کنترل داشته باشیم، عمده جرایم کشور در 5 تا 6 شهرستان است که آن هم به دلیل بزرگی استان و مسافرپذیر بودن این استانهاست.
 
او گفت: ما مجرمین ستاره دار را شناسایی کرده ایم و زیر نظر می گیریم تا احتمال ارتکاب جرمشان کاهش یابد، این کنترل ها وجود دارند و مردم هم باید توجیح شوند.
 
سردار مقیمی افزود: در ایام سال نو ماموری از ناجا را پیدا نمی کنید که از تعطیلات خود بطور کامل استفاده کند زیرا ما خود را موظف به پاسگویی نسبت به مردم می دانیم.
 
او گفت: بیش از 50 درصد از سرقت های نوروزی را سرقت های خرد تشکیل می دهد. ما 30 درصد از خوردوهای مسرقه را در طول 24 ساعت پیدا می کنیم.
 
 سردار شرفی رئیس پلیس پیگشیری ناجا دیگر مهمان برنامه در ادامه گفت: ما در سال مناسبت های خاص داریم که بایستی تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود و پلیس وظیفه ایجاد نظم و امنیت را به عهده دارد.
 
 
چه کسانی تامین کنندگان اصلی امنیت در کشور هستند؟
 
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه وظیفه پلیس پیشگیری، جلوگیری از وقع جرم است گفت: کمیته پیشگیری انتظامی سازماندهی و ساماندهی مناسب نیروی انتظامی است و پلیس باید در این خصوص اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهد مانند اینکه مظاهر نیروی انتظامی را در ایام تعطیلات نوروز در معرض دید قرار دهد.
 
شرفی گفت: محله های مختلف اسکان، سیاحتی و زیارتی و در مجموع کل کشور حیطه کاری پلیس انتظامی است تا مردم بودن دغدغه ایام تعطیلات نوروزی را سپری کنند.
 
گشت موتور سوار و پیاده، چادر های نیروی انتظامی و قسمت های دیگر بهمراه کمک های مردمی در مجموع نزدیک به صد هزار نفر نیروی انسانی حاصل تقسیم بندی مدیریت نیروی انسانی پلیس است.
 
او گفت: در ایام خاص مانند نوروز بخش های مختلف با تعریف و دسته بندی وظایف مشخص به انجام وظیفه خواهند پرداخت.
 
رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: وجه تمایز پلیس ما نسبت به پلیس کشورهای دیگر عشق و علاقه درونی خود نیروست.
 
او با اشاره به داشتن 2700 کلانتری در سطح کشور گفت: برای دستگیری و کنترل مجرمین نیاز به داشتن نیروی انسانی آموزش دیده است.
 
شرفی گفت: در یازده ماهه گذشته 22 میلیون نفر به اشکال مختلف به کلانتری ها مراجعه کرده اند و عموما از عملکرد پلیس نیروی انتظامی ابراض رضایت کرده اند.
 
سردارمحمد شرفی با اشاره به دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با فرمانده کل قوا، گفت: بررسی وضعیت موجود کلانتری ها بازنگری شد و قرار بر این شد ساختارهای کلانتری ها بازنگری شود.
 
او گفت: فضای کوچک کلانتری ها، توجه ویژه در حاشیه نشینی شهری، حضور در مناسبات و وقایع اجتماعی از جمله مواردی است که در نشست پیشکسوتان و نخبگان نیروی انتظامی مورد بحث و  بررسی قرار گرفته است، از طرفی تصمیم گرفته شده تا 40 اقدام مناسب برای مجهز شدن پلیس به تجهیزات فنی و تکنولوژی روز انجام شود که حدود 16 یا 17 مورد آن در سال جدید رونمایی خواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: حرفه ای شدن پلیس پیشگیری زمانی احساس می شود که نیروی پلیس آموزش لازم را ببیند.
 
 
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
باآمدن ونصب دوربین های پیشرفته درجاده ها ودیگر مراکز چه ضرورتی داره پلیس ازماشینهای چندصدمیلیونی وبعضأ میلیاردی درجاده ها وپاسگاهای شهری استفاده کند
آخرین اخبار