چرا کسی برای دختران دانشجوی آمریکایی شعر برای خواهرم نمی‌خواند!

اگر صحنه‌های ضرب‌وشتم وحشیانه دانشجویان و حتی استادان دانشگاه به جای آمریکا در ایران پدید می‌آمد، نهاد‌های حقوق بشری را به‌خط می‌کردند تا قطعنامه بدهند.

 این چند روز که عکس‌ها و فیلم‌های ضرب‌وشتم دانشجویان آمریکایی در رسانه‌های خارجی سانسور می‌شود، نخستین سؤالی که به ذهن می‌رسد این است که اگر این تصاویر مربوط به ایران بود، روایت ماجرا چطور شکل می‌گرفت؟!

ضرب‌وشتم وحشیانه دانشجویان و حتی استادان دانشگاه در حالی است که مطالبه معترضان تنها توقف جنایت در غزه است، اما همین را هم تحمل نمی‌کنند. ۶۰۰نفر را دستگیر و ده‌ها نفر را تحقیر کردند و زیر باد کتک گرفتند؛ تا آنجا که مجبور شدند خون‌های ریخته‌شده دانشجویان را با ماشین آبپاش شست‌وشو دهند بلکه آثار جنایت پاک شود. اما تمام رسانه‌های اصلی، این خروش بی‌سابقه را سانسور کرده‌اند.

تا این‌جا آزادی‌بیان به روایت آزادی آمریکایی است؛ اما بیایید فرض کنیم که این ماجرا در ایران اتفاق می‌افتاد. آنگاه رسانه‌ها و سیاستمداران غربی و نهاد‌های حقوق بشری چطور رفتار می‌کردند؟ این در حالی است که کنشگری دانشجویان، اعتراض به وحشی‌گری بی‌سابقه رژیم صهیونیستی است و نه اقدامی علیه امنیت ملی کرده‌اند و نه آسیبی به اموال عمومی زده‌اند و نه آدم کشته‌اند و نه کف خیابان مأموران را برهنه و سلاخی نموده‌اند و نه با گروه‌های آدمکش و تفرقه‌افکن و برانداز همکاری کرده‌اند و یا اجیر آنها شده‌اند. با همه اینها فرض کنید این وقایع در ایران بود؛ آنگاه آنها چه رفتاری می‌کردند؟

- تمام رسانه‌هایشان به‌خط می‌شدند تا شب و روز، عکس‌ها و تصاویر را به کرات بازنشر و تحلیل کنند. اگر هم تصویری پیدا نمی‌کردند از عکس‌های گذشته یا ساختگی یا تصاویر تجمعات دیگر کشور‌ها استفاده می‌کردند.

- از فرصت استفاده و تمام گروه‌های آدمکش و تروریست و اراذل و اوباش را به‌صف می‌کردند تا وارد کشور شوند یا از گوشه و کنار شهر جمع‌شان می‌کردند تا تجمع دانشجویان را تبدیل به شورش علیه امنیت کشور کنند.

- تمام سیاستمداران در رده‌های مختلف در دیگر کشور‌ها را ردیف می‌کردند تا تصاویر را محکوم کنند. از دولت‌ها درخواست می‌کردند با ایران قطع رابطه کنند و نهاد‌های امنیتی ایران را تروریستی بنامند.

- تمام سلبریتی‌ها به‌صف می‌شدند و موضع‌گیری می‌کردند. هر سلبریتی‌ای هم اعلام موضع نمی‌کرد، به‌صورت مجازی به او حمله‌ور می‌شدند تا از سر ترس سخن بگوید و ساکت نباشد. هر میزان هم لازم بود پول خرج می‌کردند.

- هر زمان اعتراضات از دایره اخبار خارج می‌شد و به سمت آرامش پیش می‌رفت، با ریختن خون چند بی‌گناه، آن را شعله‌ور می‌ساختند. حتی اگر لازم بود، در کف خیابان مامور امنیتی یا انتظامی یا آدم عادی را نیز سلاخی می‌کردند و خون می‌ریختند.

- همه نهاد‌های حقوق بشری را به‌خط می‌کردند تا بیانیه دهند و محکوم کنند و قطعنامه دهند و تحریم جدید وضع کنند.

- از صفحات آشپزی و آرایشگری و پیج‌های فیتنسی و صفحات رقص و جادوگری و شومنی گرفته تا همه اینفلوئنسر‌ها را به‌خط می‌کردند و سکه می‌دادند تا مطالب آنها را بازنشر کنند و این احساس ایجاد شود که تنها یکصدا بیشتر در جامعه وجود ندارد.

- عده‌ای ساده‌لوح و خودحقیرپندار را هم تحریک می‌کردند تا کاملا واداده، غرب را تشویق کنند و کشور را متهم به ناکارآمدی و تباهی کنند.

- جهت تهییج بیشتر و تحریک احساسات، آثار هنری تولید می‌کردند و شعر می‌ساختند و موسیقی درست می‌کردند. اما هیچ‌کس برای دختران و زنان دانشجوی آمریکایی شعر «برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون» نمی‌خواند و با عکس‌های آنها فیلم و کلیپ نمی‌سازد.

- تا می‌توانستند به اموال عمومی و دارایی شخصی مردم و کشور لطمه می‌زدند تا ترس و وحشت در شهر حاکم شود و مردم احساس کنند همه‌چیز از دست رفته است و به‌زودی انقلاب می‌شود. بعد هم تصاویر آن را با ضریب بالا توزیع می‌کردند تا بگویند قدرت برتر در میدان آنها هستند. اما همان‌ها امروز هتک حیثیت دانشجویان آمریکایی را نادیده می‌گیرند، بلکه صدای‌شان آگاهی‌ساز و روشنگرانه نباشد.

منبع: روزنامه همشهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
برای بیان حق چند شرط لازم است و انسان باید آن شرایط را داشته باشد تا مدافع حق باشد
۱- باید حق طلب و آزاده باشد
۲- حق را بشناسد
۳- برای بیان حق آزادی و استقلال داشته باشد.
وجدانا امروز آمریکا بعنوان مدعی حقوق بشر و مزدورانش ، کسانی که با طرح یک دروغ و عده‌ای هم با یک توهم کشور ما را به دستور شیطان بهم ریختند و جنایات داعش گونه انجام دادند و خسارات مادی فراوانی به مردم و نظام اسلامی زدند ، کدامیک از این شرایط را دارند ؟ چه انتظاری می توان داشت از کسانی که اگر خواسته اربابان خود را نگویند از هستی ساقط خواهند شد ؟ البته سرنوشتی که خودشان انتخاب کرده اند و نوکری و بردگی را بر عزت و شرف و آزادگی ترجیح داده‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
آهای کسانی که شعار زن زندگی آزادی میدادین، آهای هرزه های خائن بی وطن نمک نشناس های مزدور ،چرا لال شدین؟ براتون منفعت نداره نون توش نیست اینا اربابتون هستن و نباید بر علیه اربابتون حرف بزنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چون اونا آزادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
این مطلب بدید به بعضی سلبریتیهای بیشرف بخونن که الان لال شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
دلم میسوزه برا این دانشجوهایی که حامی مظلوم شدن ولی خب تو امریکا که آزادی بیان وجود نداره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
قمی کلاه و کریمی دوزاری کجایند ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
آخه این جماعت فقط برای ارباب نشون دم تکون میدن برای دانشجوی آزاده آمریکا و اروپا نمیخونند به مزاج اربابهای کفتارشون خوش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
اونها متمدنن ... و ما امل و عقب مونده این صحنه ها مجازیه؟؟!!! ... دوست دارم آمریکایی باشم و زیر باتوم و شوک الکتریکی بمیرم ولی ایرانی نباشم ... خخخخخ قابل توجه وطن فروشان ... اربابتان به غلط کردن افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
یه مشت مزدور بیچاره غرب زده کاسه لیس که حالا به غلط کردن افتادن و درخواست برگشت به ایران را دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کجا رفتن اون بازیگران بی سواد که خودشونو قاطی هر آشی میکنن چرا صداشون در نمیاد چرای توییت نمیزن لال شدن کجا رفتن امثال پرویز پرستویی و بقیه بازیگرا . الحق و والانصاف یه مشت ریاکارید اگه این اتفاقات تو ایران افتاده بود هروز چرت و پرت مینوشتن یه مشت حرف مفت میزدن و مردم رو تحریک میکردن
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۹:۲۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
قدرت . ثروت . رسانه . مجامع بین الملی همه و همه در اختیار ‌و خدمت آنها است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
این جماعت فقط هرزه گی غربو میخوان،بقیه چیزا براشون مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
در جواب اون فردی که نوشته تمام شبکه هاشون پخش مسقیم گذاشته چون پخش مستقیم گذاشتن پس کارشون درسته در ضمن پخش مستقیم گذاشتن تامردمشون بدونن با کسایی که خلاف قانون و اصولشون کاری انجام بدن بشه درس عبرت اوناکه هزار تا مدعی ندارن مثل ما مثل کوه پشت پلیساشون هستن مردمی هم مثل ما ندارن که بگن پلیس تو وظیفه ات وایسی تا گردنتو ببرن چون طرف دختر ،طرف دانشجو، جمع کنید اینهمه خود تحقیری رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چون فقط دخترای جمهوری اسلامی ایران دخترن بقیه دخترای جهان نادختری هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
اونایی که باید بخونن میخونن شما نگران نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
اپوزیسیون دلقک کجاست دقیقا؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما دلقک ها اون موقع کجا بودی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چون به فکر هم وطن خودشون هستن نه امروز سینه چاک شرق و فردا سینه چاک غرب دنیا چه خبره همون دانشگاه های آمریکا که معدن فسق و فجور بود حالا شد مهد آزادگی و انسانیت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
تمام رسانه های آمریکایی پوشش دادن و پخش مستقیم گذاشتن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
از مسئولان تقاضا داریم با همکاری کشورهای هم عقیده احکام حقوق بشر رو برای این وحشیگری سران صهیونیست آمریکایی و اروپایی با سرعت به کار بگیرید و در سازمان حقوق بشر مطرح کنید
تا دنیا ببینه که اینها چطوری با قوانین حقوق بشری که خودشون گذاشتن مخالفت میکنن
حقوق بشر فقط برای بقیه ست اینجور مواقع برای آمریکا و اروپا به هیچ عنوان معنی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا نشون نمیدین اون صحنه ها رو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کانال روبیکا یا ایتاشون بشی تمام فیلم ها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
تو خودت رو به کوری زدی ... واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینها فقط با ایران کار دارند. خدا لعنتشون کنه که فقط می خواهند مردم ایران رو اذیت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
حامیان زن زندگی آزادی چرا صداتون درنمیاد لال شدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
تیتر عالی بود