تیتر امشب/

حل مشکلات معیشتی مهمترین دغدغه نمایندگان خبرگان رهبری

آیت الله دری نجف آبادی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و آیت الله کعبی نماینده این مجلس در تیتر امشب گفتند: بررسی فرصت ها و چالش های فضای مجازی، اقتصاد مقاومتی و مشکلات معیشتی مردم از مهمترین مباحث دومین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری برشمردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   آیت الله دری نجف آبادی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در برنامه تیتر امشب گفت: جایی که مردم حسن عمل، صداقت، سخت کوشی و ساده زیستی از مسئولان ببینند به کمک دولت و مسئولان می آیند با توجه به اینکه همه ملت در تحقق اقتصاد مقاومتی سهیم اند، دولت، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی سهم بیشتری در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: واردات باید کنترل و مدیریت شود و نباید بگونه ای باشد که کارگران داخلی زمین گیر شوند و در تولیدات داخلی باید انتقال تکنولوژی، مهندسی معکوس، شرکت های دانش بنیان و بومی سازی تکنولوژی ها مورد توجه قرار گیرد.
 
حل مشکلات معیشتی مهمترین دغدغه نمایندگان خبرگان رهبری

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در مشهد مقدس در باره اقتصاد مقاومتی گفت: تمام نهادها و دستگاهها باید در بحث اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای داشته باشند و بحث اقتصاد مقاومتی فقط مربوط به سال جاری نیست و برای سال های آینده هم باید برنامه ریزی شود و دولت هم باید از اقدامات خود در زمینه اقتصاد مقاومتی گزارش بدهد.
او افزود: با توجه به مهم بودن موضوع اقتصاد مقاومتی حتما رهبری معظم انقلاب در سال جاری هم بر این موضوع تاکید خواهند کرد از این رو اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و اقتصاد جامعه نباید تحت الشعاع موضوع انتخابات قرار گیرند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: مجلس خبرگان رهبری یادگار امام راحل و شهدای عزیز کشور است و حاصل تجربیات گران سنگ تاریخی ماست.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم ما نهضت های زیادی را تجربه کردند که بزرگترین این نهضت ها، نهضت مشروطیت بود و برای حفظ مصلحت نظام 5 نفر از علمای تراز اول را تعیین کردند ولی در نهایت به استبداد رضا خانی تبدیل شد از این جهت گذشته چراغ راه آینده است و حضرت امام زمانی که در ترکیه تبعید بودند کتابهای دوران مشزوطه را برای مطالعه می خواستند و مطالعه می کردند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: وقتی قانون اساسی ایجاد می شود باید مراقب باشیم و آینده نگری کنیم تا تجربه مشروطه تکرار نشود و یکی از نهادهای بزرگ در قانون اساسی که یادآور واقعه غدیر خم است ، مجلس خبرگان است.
او افزود: رسالت مجلس خبرگان رهبری پاسداری و تداوم از ولایت فقیه به عنوان محور اصلی نظام اسلامی است و این کار بزرگی است و مجلس خبرگان هم ضامن رکن اصلی و ستون فقرات نظام اسلامی است.
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره انقلابی بودن مجلس خبرگان گفت: این فرمایش و تعبیر مقام معظم رهبری بسیار مهم است که در مورد مدارس و دانشگاهها هم بکار برده شده که باید برای تحقق آن برنامه ریزی کنیم و آینده نگر باشیم وگرنه متضرر می شویم.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمن تلاش می کند به روش های مختلف به کشور فشار بیاورد و موضوع انقلابی بودن بسیار بجاست و مجلس خبرگان باید در شرایط حساس تصمیم انقلابی بگیرد.
آیت الله دری نجف آبادی به اقدامات انجام شده در این دوره مجلس خبرگان گفت: ما دو اجلاسیه اصلی و یک اجلاسیه فصلی برگزار کردیم و با احتساب جلسات هیئت رئیسه و کمیسیون های مختلف مجموعا 71 جلسه ظرف 9 ماه برگزار شده است.
 
آیت الله کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری دیگر مهمان برنامه گفت: کار اصلی مجلس خبرگان ضمانت مشروعیت و مقبولیت انقلاب اسلامی است و برای نیل به این اهداف؛ 6 کمیسیون فعال است که کمیسیون ها هر دو یا 4 هفته یکبار جلسه دارند و با یکدیگر تبادل نظر می کنند.
 
آیت الله کعبی افزود: در دوره  پنجم مجلس خبرگان رهبری با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، این مجلس 4 محور دارد که تبیین حقایق انقلاب اسلامی، مجلس مطالبه گر، توجه به فقه حکومتی و مسائل نوین و در نهایت کادرشناسی و کادرسازی برای سلامت نظام با رویکرد حفاظت از ولایت فقیه از جمله ماموریتهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.
 
حل مشکلات معیشتی مهمترین دغدغه نمایندگان خبرگان رهبری

او افزود: ریزگردها، بیابان زدایی، آبگیری تالاب ها جزو دغدغه های اصلی نشست امروز مجلس خبرگان بود، سد گوتوند و نمکی خوزستان، دغدغه های معیشتی این استان و محرومیت زدایی از جمله موضوعات مورد بحث دومین اجلاس خبرگان رهبری بود و قرار شد که این مسائل را پیگیری کنیم.
آیت الله کعبی با بیان این سوال که اقدام و عمل در پایان سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی است چه شد؟ گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی توجه به توان داخلی، بنگاه زودبازده، زیرساختها، شرکتهای دانش بنیان و توجه به توانمندی های ذاتی ملت ایران به عنوان دغدغه های اصلی نمایندگان خبرگان به شمار می رود در  هیئت رئیسه تک به تک مورد مطالبه قرار می گیرد.
او گفت: بحث رکود، تورم و فقر جزو دغدغه های اصلی خبرگان رهبری است و ما نمی توانیم این موارد را تحمل کنیم.
آیت الله کعبی افزود: گله مند مردم، حقوق های نجومی و همچنین شکاف طبقاتی از جمله دغدغه اصلی ماست و ما با حضور رئیس مجلس مطالب را مطرح کردیم و حتی گله گذاری هم کردیم زیرا هدف ما رفع مشکلات است.
او افزود: کمیسیون سیاسی از کمیسیونهای فعال مجلس خبرگان رهبری است و درباره فضای مجازی با کارشناسان مربوطه در حوزه های مختلف جلساتی داشتیم که در نتیجه آن کمیته فضای مجازی تشکیل شد که روز چهارشنبه در دومین روز این اجلاس بطور مفصل به آن پرداخته می شود و فرصتها و چالشهای فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد که تقویت اینترنت ملی، پشتیبانی از شبکه های اجتماعی داخلی فارغ از هرگونه جناح بندی های سیاسی، توجه به راهبردهای رهبری به عنوان راهبرد ملی و استفاده و پالایش شایسته به عنوان یکی از عرصه های اصلی جنگ نرم به عنوان نیاز روز جامعه در دستور کار قرار دارد اما بدون نظارت باعث ولنگاری فرهنگی می شود که دستگاه های ذی ربط باید در این رابطه اقدام ویژه ای داشته باشند و باید به این عرصه ورود کنند زیرا این عرصه، عرصه تعارف نیست.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
سلام با تشکر، گرفتاری های ما مردم خیلی بیش تر از اینهاست که کسی فکرشو بکنه خواهشن کاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
سلام با تشکر گرفتاری های ما مردم خیلی بیش تر از اینهاست که کسی فکرشو بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
سلام با تشکر گرفتاری های ما مردم خیلی بیش تر از اینهاست که کسی فکرشو بکنه خواهشن کاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
سلام با تشکر گرفتاری های ما مردم خیلی بیش تر از اینهاست که کسی فکرشو بکنه خواهشن کاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
سلام با تشکر گرفتاری های ما مردم خیلی بیش تر از اینهاست که کسی فکرشو بکنه خواهشن کاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
سلام با تشکر گرفتاری های ما مردم خیلی بیش تر از اینهاست که کسی فکرشو بکنه خواهشن کاری کنید
آخرین اخبار