سمنان؛

برخورداری 293 روستای استان سمنان از شورای اسلامی

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت : در این دوره ۲۹۳ روستا دارای شورا خواهند بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمود قنبری معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان گفت : در شورای شهر و روستاهای استان یک هزار و ۱۹نفر عضو اصلی و ۶۹۹نفر عضو علی البدل هستند که در این بین شوراها در سه شهر سمنان، دامغان و شاهرود هفت عضو اصلی خواهند داشت.
 
محمود قنبری افزود : اعضای شورای شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت، هفت نفره و سایر شهرستان ها دارای پنج عضو اصلی خواهند بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان تصریح کرد : نامزدهای انتخابات برای کاندیدا شدن شورا در روستاهای زیر ۲۰۰ خانوار سواد خواندن و نوشتن، روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار دیپلم، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت فوق دیپلم یا معادل، شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت لیسانس یا معادل آن را باید داشته باشند و بر اساس قانون کاندیداهای شورا یک هفته قبل از انتخابات و نامزدهای ریاست جمهوری سه هفته قبل از برگزاری انتخابات می توانند تبلیغ کنند.

قنبری بابیان آغاز ثبت نام کاندیداهای شوراهای شهر و روستاها همزمان با سراسرکشور و اعلام اینکه فرمانداران و بخشداران به مدت پنج روز فرصت دارند هیئت های اجرایی انتخابات را اعلام کنند، اظهار داشت : داوطلبان شرکت در انتخابات شوراها باید گواهی عدم سو پیشینه را دریافت کنند.

وی افزود : ثبت نام کاندیدای شوراها از ۳۰ اسفندماه سال جاری آغاز و لغایت ششم فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت که نتایج تایید صلاحیت نهایی شوراها در روز ۱۷ اردیبهشت اعلام می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر از عوامل اجرایی انتخابات در سطح استان فعالیت می کنند، خاطر نشان کرد : ۶۹۹ شعبه اخذ رای در انتخابات سال ۹۰ فعال بودند که در انتخابات پیش رو ۷۸۷ شعبه در نظر گرفته شده است و ۱۴۰ شعبه سیار و باقی ثابت منظور شده است.

قنبری با بیان اینکه یازدهمین دوره ریاست جمهوری با مشارکت ۷۸.۲ درصدی در استان سمنان برگزار شد، افزود: ۲۲ فروردین ماه انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود که باید فرمانداران و بخشداران برای این انتخابات سه روز بعد از شروع یعنی تا ۳سه روز بعد از ۲۲ فروردین فرصت دارند هیئت های اجرایی انتخابات را تشکیل دهند.

انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.