کرمان؛

آزادی 211 مددجوی شرایط غیرعمد در استان کرمان

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه گفت: تعداد 211 نفر مددجوی واجد شرایط غیرعمد از سطح زندان های استان آزاد شده اند.

آزادی 211 مددجوی شرایط غیرعمد در استان کرمان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان سید"حجت اله موسوی قوام" صبح امروز 23 اسفندماه در جلسه هیئت امناء ستاد دیه استان کرمان اظهار کرد: طی سال جاری هشت جلسه هیئت مدیره و هیئت امناء ستاد با 57 مصوبه برگزار شده که بیشتر آنها اجرایی شده است.

وی افزود: تعداد 211 نفر مددجوی واجد شرایط غیرعمد از سطح زندان های استان با پرداخت مبلغ 5 میلیارد تومان طی امسال آزاد شده اند.

موسوی قوام تصریح کرد: 133 نفر از این تعداد از محل کمک های مردمی و خیران با مبلغ یک میلیارد و 251 میلیون تومان، 16 نفر از محل کمک های ویژه ستاد مرکز با یک میلیارد و 27 میلیون تومان و 10 نفر از محل اعتبارات بانک ها و پرداخت وام آزاد شده اند.

وی بیان کرد: 20 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از محل اعتبارات صندوق تامین خسارت های بدنی با مبلغ بیش از 2 میلیارد تومان و 32 نفر بدون پرداخت وجه و با اخذ رضایت شاکی و گرفتن تخفیف آزاد شده اند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گقت: یکی از برنامه های ستاد، مذاکره و صحبت با شاکیان است که از طریق مذاکره با 142 نفر از شاکیان مبلغ 14 میلیارد و 900 میلیون تومان تخفیف بدهی مددجو و اخذ رضایت شاکی صورت گرفته است.

وی افزود: در جشن های گلریزان سال جاری یک میلیارد و 921 میلیون خیّران استان کرمان تعهد کردند که تاکنون حدود یک میلیارد و 250 میلیون تومان معادل 70 درصد تا امروز وصول شده است.

موسوی قوام اظهار کرد: در حال حاضر بدهکار دیه تصادف در زندان های استان کرمان وجود ندارد و سه نفر بدهکار دیه شبه عمد ناشی از حوادث کارگاهی وجود دارد که پیگیر هستیم مشکل آنها حل شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته 183 نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمان آزاد شدند که پیش بینی شده بود در سال جاری به 200 نفر برسیم که تاکنون 211 نفر آزاد شده اند و با توجه به آزادی 50 نفر در روزهای پایانی سال، 35 درصد رشد در مقایسه با عملکرد سال گذشته را نشان می دهد.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار