کرمان؛

کارخانه تولید قطعات خودرو در ارگ جدید بم

باحضور استاندارو مدیر دفتر خاورمیانه و آفریقایی شرکت هیوندا و جمعی از مدیران استانی، طرح توسعه آرمان الکتریک و آرمان موتور در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم افتتاح شد

کارخانه تولید قطعات خودرو در ارگ جدید بمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در این مراسم مهدی حسینی‌نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: طرح توسعه آرمان الکتریک به منظور تولید دسته سیم برای خودروهای تولیدی در بم راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی واحد تولیدی آرمان الکتریک 135 نفر است افزود: واحد تولیدی آرمان الکتریک با ظرفیت تولید 60 هزار دسته سیم در سال و با سرمایه‌گذاری 32 میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان خاطر‌نشان کرد: این کارخانه نیز به منظور تولید اگزوز و صندلی خودروهای تولیدی ایجاد شده و برای احداث این واحد تولیدی 80 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که با راه‌اندازی آن برای 150 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه براساس تفاهم نامه‌ها و قراردادهای تولید خودرو، هر سال باید چهار درصد از قطعات داخلی خودروها داخلی‌سازی شود گفت: در سال جاری 100 هزار دستگاه خودرو در استان کرمان تولید شده است.

 در حال حاضر کارخانه‌های کرمان موتور، کارمانیا و مدیران خودرو در استان کرمان و منطقه ویژه ارگ جدید بم فعالیت می‌کنند و فاز نخست کارخانه خودروسازی کارمانیا با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال بهمن امسال با حضور وزیر کشور در مجموعه ارگ جدید بم افتتاح شد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.