کرمان؛

اولین محموله سیب زمینی جیرفت به مرزافغانستان ارسال شد

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان در جیرفت گفت: با انعقاد تفاهم نامه ای با مسولان مرز میلک و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان وبلوچستان اولین محموله صادراتی سیب زمینی نو از دل مزارع جیرفت مستقیما به داخل مرز افغانستان ارسال شد.

اولین محموله سیب زمینی جیرفت به مرزافغانستان ارسال شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احسان عراقی زاده افزود: با توجه به اینکه جنوب استان کرمان یکی از مناطق و قطب‌های مهم تولیدات محصولات کشاورزی کشور است زمینه سازی برای روان سازی حمل به موقع محصولات کشاورزی این منطقه امری ضروری است.

وی افزود : در یک فاصله زمانی حجم زیادی از محصولات کشاورزی تولیدی جنوب استان کرمان وارد بازار می شود سامان دهی و حمل و نقل این محصولات کاری بزرگ و در عین حال با برنامه ریزی درست را می طلبد تا خسارتی به محصولات تولیدی وارد نشود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان گفت:با رایزنی های صورت گرفته در سه محور تسهیل در حمل و نقل بار، زمان دریافت مجوزهای صادراتی و خروج از مرزو نوبت دهی ویژه برای حمل محصولات از پایانه صادراتی مرز میلک زمینه ورود آسانتر محصولات کشاورزی جنوب استان به مقاصد صادراتی در افغانستان مورد توافق قرار گرفت.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان هم گفت: با توجه به توافقهای صورت گرفته با شرکتهای حمل ونقل بین المللی در کشور همسایه قرار است در هر و در فاز اول حمل ونقل بیش از2هزار تن از ارقام مختلف محصولات کشاورزی به کشور مقصد با شرایط ویژه حمل شود .

مجتبی محمودی افزود این محموله صادراتی به وزن 130تن و ارزش 1500میلون ریال و از نوع سیب زمینی است. معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان شرکتهای بین المللی،کشاورزان وتجاری که قصد ورود به طرح حمل محصولات کشاورزی از مزرعه به بازار مصرف در کشور مقصد را دارند خواست با توجه به مفاد توافقنامه صورت گرفته کارهای گمرکی صادرات محصول را در گمرک جیرفت انجام دهند تا در مرز میلک بدون نوبت و در کمترین زمان از مرز خارج شوند.

محمودی بیان کرد: در حمل ونقل گذشته محصولات از مقصد جنوب کرمان محصولات توسط دلال خریده و ارسال می شد ولی در این تفاهم نامه تجار افغانی و ایرانی به صورت مستقیم وحذف واسطه محصول را خریداری و حذف شدن 3مرحله بارگیری محصول با کیفیت مناسب به
بازهای مصرف منتقل می شوند.

چندی پیش رئیس اتاق بازرگانی کرمان ازنبود امکانات گمرکی در مرز میلک برای صادرات محصول از کرمان انتقاد کرده بود که این موانع این کار برطرف شده است.

اتاق بازرگانی کرمان معین اقتصادی منطقه جیرفت وعنبرآباد است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار