کرمان؛

آزادی 31 مددجوی زندانی جرایم غیر عمد در کرمان

امروز 31 مددجوی جرائم غیرعمد در کرمان با کمک خیران آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست هیأت امنای ستاد دیه استان گفت: از اقدامات خداپسندانه ستاد دیه و خیران استان کرمان قدردانی می‌کنم که امروز زمینه آزادسازی 31 مددجوی جرائم غیرعمد را فراهم کردند.

وی با اشاره به اینکه آزادی تعدادی از مددجویان جرائم غیرعمد اقدامی سه‌جانبه است و شامل اقدام خداپسندانه خیران، برگشت مددجویان به خانواده و اعضای هیأت مدیره ستاد دیه می‌شود، افزود: بعضی از افراد به صورت ناخواسته گرفتار مسائل مالی می‌شوند و این اتفاقات ممکن است در زندگی هر شخصی به هر دلیلی روی دهد و برای هیچ کس دور از انتظار نیست.

موحد خاطر نشان کرد: مددجوی آزاد شده باید از این اتفاق درس بگیرد و به سمتی پیش رود که در آینده تبدیل به یک خیر شود و به همنوعان خود کمک کند و این دور از دسترس نیست.

وجود 162 بدهکار مالی در زندان‌های کرمان

در این جلسه رمضان امیری، مدیرکل زندان‌ها و امور تربیتی استان کرمان با اشاره به اینکه 162 بدهکار مالی در زندان‌های استان کرمان وجود دارد ؛ گفت: برای آزادی این تعداد مبلغ 8 میلیارد تومان نیاز استو این افراد به صورت ناخواسته گرفتار شده اند.

وی با اشاره ه اینکه چند نفر از مددجویان که بدهکار مالی هستند به همراه تعدادی از شاکیان و خیران در این جلسه حضور دارند و امیدواریم مشکل این افراد برطرف شود؛ افزود: خیران طی سال، کمک‌ها و همراهی زیادی با ستاد دیه استان کرمان دارند و از آنها قدردانی می‌کنم.

امیری خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده بنا داریم از شاکیان دعوت کنیم تا وضعیت خانواده فرد بدهکار را مشاهده کنند و با بدهکار نیز صحبت کنند تا به نتیجه برسند.

در ادامه این جلسه سید حجت الله موسوی قوام ، مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 89 نفر مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد در استان کرمان آزاد شده اند ، گفت: این تعداد زندانی با 26 میلیارد ریال آزاد شده اند.

وی افزود: 62 مددجو از محل کمک‌های خیران و مردم، چهار نفر از محل کمک‌های ویژه ستاد دیه مرکز، دو نفر از محل اعتبارات به صورت وام، 14 نفر از محل اعتبارات صندوق خسارت‌های بدنی و هفت نفر بدون پرداخت وجه و با اخذ رضایت از شاکی آزاد شده‌اند.

موسوی قوام با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان امسال نیز 16 جشن گلریزان در شهرستان‌های مختلف استان کرمان برگزار شده است ؛ خاطر نشان کرد: در این جشن ها بیش از 16 میلیارد ریال تعهد خیران بود که بیش از 50 درصد وصول شده است.

وی یادآور شد: امروز 31 نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد می‌شوند که 19 نفر از زندان مرکزی و بازداشتگاه کرمان، پنج نفر از بم، سه نفر از کهنوج و سه نفر از شهرستان‌های رفسنجان، جیرفت و منوجان هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار