اد مارکی خطاب به تیلرسون: سفرهای خارجی بدون هیئت رسانه‌ای، اقدامی خطرناک است

سناتور دموکرات آمریکایی تصمیم تیلرسون برای انجام سفرهای خارجی بدون حضور هیئت رسانه‌ای همراه را خطرناک توصیف کرد. ‌

اد مارکی خطاب به تیلرسون: سفرهای خارجی بدون هیئت رسانه‌ای، اقدامی خطرناک استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، «اد مارکی»، نماینده دموکرات کنگره آمریکا و عضو «کمیته روابط خارجی» مجلس سنا، در نامه‌ای خطاب به «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه این کشور، تصمیم وی برای به‌همراه نبردن هیئت رسانه‌ای در سفر آسیایی‌اش، را خطرناک توصیف کرد. 

مارکی نوشت:  تصمیم شما برای سفر بدون خبرنگاران، حاوی پیامی خطرناک برای دیگر کشورهاست؛ اینکه آمریکا در قبال آزادی مطبوعات تعهدی احساس نمی‌کند. 

این سناتور دموکرات در ادامه نامه خود نوشت: حضور هیئت رسانه‌ای همراه برای اطلاع‌رسانی به مردم آمریکا درخصوص تأثیرات مهم این سفرها بر روی امنیت ملی و شکوفایی اقتصادی این کشور، امری ضروری محسوب می‌شود. 

وی همچنین با هشدار درخصوص اینکه عدم اطلاع‌رسانی کافی و مناسب تنها باعث بی‌اعتمادی مردم خواهد شد، از تیلرسون خواست درباره تصمیم خود تجدیدنظر کند. 

مارکی در این نامه تصریح کرد وزارت خارجه آمریکا از زمان آغاز به کار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا، در همکاری با رسانه‌های این کشور ضعیف عمل کرده است و در این زمینه، سابقه خوبی ندارد.  

«شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ‌سفید، روز جمعه از تصمیم تیلرسون برای همراه نبردن خبرنگاران در سفر آسیایی وی خبر داد. 


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار