تقلای آمریکا برای پاسخگویی به تهدیدهای موشکی کره شمالی

آمریکا اعلام کرد با همپیمانان خود در منطقه تماس دارد تا به تهدید ناشی از برنامه تسلیحاتی کره شمالی، پاسخ دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از برنامه سفر وزیر خارجه این کشور به ژاپن، کره جنوبی و چین خبر داد.

مارک تونر در نشست خبری در وزارت امور خارجه آمریکا در صحبت های مقدماتی خود گفت: رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در فاصله روزهای پانزدهم تا نوزدهم مارس به ژاپن، کره جنوبی  و چین سفر خواهد کرد.
 
این سفرها نخستین سفر او به منطقه شرق آسیا  و اقیانوس آرام است. وی در این سفرها در تک تک این کشورها با مقامات ارشد آنها درباره موضوعات دوجانبه و چندجانبه گفتگو خواهد کرد که شامل هماهنگی راهبردی درباره تهدید موشکی و هسته ای کره شمالی می شود.

مارک تونر در ادامه نشست خبری خود در وزارت امور خارجه آمریکا گفت: واضح است که با توجه به ادامه رفتار و اقدامات تحریک کننده ی کره شمالی آمریکا فعالانه با شرکا و همپیمانان خود در منطقه تماس دارد تا به این تهدید ناشی از برنامه تسلیحاتی کره شمالی، پاسخ دهد.

رکس تیلرسون همچنین در این سفرها تلاش خواهد کرد تا درباره تعهد دولت آمریکا برای گسترش و پیشبرد منافع اقتصادی و امنیتی آمریکا در منطقه آسیا- اقیانوس آرام تاکیدی دوباره داشته باشد. آسیا موتور مهم رشد اقتصادی و پویایی است که به اعتقاد آمریکا نقشی ضروری برای رشد اقتصاد این کشور دارد.

دولت آمریکا همچنین قصد دارد روابط سازنده ای را با چین دنبال کند. رکس تیلرسون تا این لحظه با مشاور دولت چین و نیز با وزیر خارجه چین دیدار کرده است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار