ترامپ شورای حقوق بشر سازمان ملل را نهادی ضداسرائیلی می داند

دولت ترامپ برای حمایت از رژیم صهیونیستی از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه پولیتیکو گزارش داد از نظر دولت ترامپ، شورای حقوق بشر سازمان ملل به صورتی ذاتی، نهادی ضد اسرائیلی است و براساس این گزارش دولت ترامپ در نظر دارد آمریکا را به همین دلیل از این شورا خارج کند.
 
به گفته این روزنامه، انتظار نمی رود دولت ترامپ بخواهد در آستانه نشست بعدی که روز دوشنبه برگزار می شود، از این شورا خارج شود ولی بحث درباره این گزینه هم اکنون مطرح است و بین رکس تیلرسون وزیر امور خارجه، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بررسی می شود.
 
همچنین برخی گزارش ها از گفتگوهای خصوصی نشان می دهند تیلرسون درباره کارآمدی این شورا ابراز تردید کرده است. مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه این مساله را که چنین چیزی مورد بررسی قرار گرفته است یا نه تایید نکرده و گفته است هیئت ما به صورت کامل در جلسه شورای حقوق بشر که از روز دوشنبه شروع می شود، حضور خواهد داشت.
 
مایکل اورن، سفیر سابق اسرائیل در آمریکا و معاون فعلی حزب کولانو از اقدام احتمالی آمریکا برای خروج از این شورا استقبال کرده و در توئیتر خود نوشته است تصمیم آمریکا برای خروج از شورای حقوق بشر ضد اسرائیلی و بی تدبیر، پیامی اخلاقی برای جهانیان است.
 
شورای حقوق بشر سازمان ملل از زمان تاسیس خود در دو هزار و شش، همواره به خاطر بیانیه های جانبدارانه ضد اسرائیل که بیش از هر کشور دیگری از جمله ناقضان معروف حقوق بشر مانند ایران و سوریه در این شورا محکوم شده، مورد انتقاد آمریکا قرار گرفته است.
 
در دوران ریاست جمهوری جرج بوش، آمریکا در ابتدا از پذیرفتن کرسی این نهاد چهل و هفت عضوی امتناع کرد و در سال دو هزار و هشت، به صورت کامل از این شورا خارج شد.
 
با روی کار آمدن باراک اوباما، رئیس جمهور پشین آمریکا، با این امید که این شورا تغییراتی درونی را تجربه کند، بار دیگر به این شورا بازگشت.
 
در دوران ریاست جمهوری اوباما، آمریکا دو دوره متوالی در سالهای دو هزار و نه تا دو هزار و پانزده، در نشست های این شورا حضور داشت و سومین عضویت سه ساله خود را سپری می کند که از سال دو هزار و شانزده شروع شده است. آمریکا تنها کشوری است که در این شورا به محکومیت اسرائیل، رأی منفی داده است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار