تونر خبر داد: تعهد ترامپ برای تعامل با اسرائيلی ها و فلسطينی ها

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت ترامپ به تعامل با فلسطینی ها و تل آویو برای یک توافق صلح متعهد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای پی تی ان لایو، مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت رئیس جمهور این کشور خود را متعهد به تعامل با فلسطینی ها و تل آویو درباره یک توافق صلح جامع می داند.

تونر در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: لیبرمن (وزیر جنگ اسرائیل) پیش از ترک تل آویو به مقصد آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد آمریکا به آنها هشدار داده است کرانه باختری رود اردن را به اسرائیل الحاق نکند. آیا شما نظری در این رابطه دارید؟ آیا لیبرمن در دیدار با تیلرسون این موضوع را مطرح کرده است؟ گفت: بار دیگر اعلام می کنم من در این دیدار حضور نداشته ام.
 
اما آنچه که من می توانم درباره این موضوع بگویم این است که رئیس جمهور ترامپ این موضوع را به طور شفاف اعلام کرده است که او خود را متعهد به تعامل با اسرائیلی ها و فلسطینی ها درباره یک توافق صلح جامع می داند.این به عهده تمامی طرفین است که به صلح و امنیتی که شایسته آن هستند، پایبند باشند.
 
دولت آمریکا باید امکان مشورت کامل و کافی با تمامی طرفین را در راه پیش رو داشته باشد.این فرآیند تازه آغاز شده است.همانطور که رئیس جمهور ترامپ گفته است او خواهان اقدامات عاقلانه از طرف هر دو طرف است.
 
وی در پاسخ به سوال همین خبرنگار که پرسید: در زندان های اسرائیل شمار زیادی از دختران کم سن وسال فلسطینی حضور دارند،نظر شما چیست؟ گفت: ما درباره این موضوع پیشتر هم صحبت کرده ایم.همانطور که می دانید ما به حق اسرائیل برای تامین و تضمین امنیت مردمش احترام می گذاریم.
 
ما به دستگاه قضایی آن احترام می گذاریم.ما به جامعیت نهادهای دموکراتیک آن احترام می گذاریم.ما همیشه گفته ایم باید در اقداماتی که آنها چه به صورت قانونی و چه در حیطه های امنیتی ضد فلسطینی ها انجام می دهند، آنها باید با شکیبایی عمل کنند و این کار را با احترام و با توجه به شان این افراد انجام دهند.من به طور ویژه از آنچه که مطرح کردید آگاه نیستم.اما مطمئنا این موضوع را دنبال خواهم کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار