اصفهان؛

تبدیل تیم‌ها به استودیو برنامه حمایتی مرکز رشد بازی‌های رایانه‌ای کشور

:رییس مرکز رشد بازی‌های رایانه‌ای کشور گفت: تبدیل تیم‌ها به استودیو برنامه جدید و حمایتی این مرکز در سال آینده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حاجی میرزایی، در حاشیه آیین اختتامیه پنجمین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحدکاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: تیم‌های شهرستان در این برنامه‌ حمایتی پس از ارائه طرح و تایید آن از امکانات مشورتی بهره‌مند می‌شوند.

وی،با اشاره انجام این کار برای تیم‌های تهران در سه سال گذشته شده‌است افزود: تاکنون 20 بازی متوسط منجر به تولید شده که تعدادی از آنها کاربردی شده‌است.

به‌گفته‌وی،در برنامه حمایتی تیم‌های خارج از تهران ابتدا فراخوانی برای ارائه طرح اعلام می‌شود که پس از تصویب طرح گروه مربی‌گری به بازی‌سازان مشورت می‌دهد تا بازی آنها به محصولی دارای ارزش تجاری از لحاظ هنری، فنی، طراحی، بازی، بازاریابی و انتشار تبدیل شود.

عضو هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور ، مشورت ها و مربی‌گیری در این حوزه را به صورت دیجیتال عنوان‌کرد و گفت:هر تیم به‌صورت نوبتی در هفته با ساختار آنلاین از مربی‌ها استفاده می‌کند.

حاجی میرزایی،استفاده از خدمات رایگان 20 تیم ااز تهران و شهرستان‌ها را در هر 6 ماه  از این برنامه حمایتی مرکز رشد یادآورشد و گفت: هشت تیم از این تعداد تیم‌های مستقر در تهران و 12 تیم از شهرستان‌ها هستند.

به‌گفته‌وی، تیم‌ها با استفاده از این برنامه حمایتی مرکز رشد می‌توانند به هم‌افزایی برسند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحدکاشان گفت: علت حضور وی نیز به‌عنوان داور در این بررسی کلیت کار و محدود نشدن بازی‌ها به مسابقه است تا با استفاده از این تجربه 48 ساعته بتوانند بازی سه تا 6 ماهه را بسازند، ایده آنها گسترش یابد و به مرحله‌ای برسد که بتوانند از خدمات آنلاین مرکز رشد استفاده‌کنند.

این عضو کمیته داوران پنجمین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحدکاشان، افزود:علاوه بر ارائه ایده‌های مطلوب این دوره مسابقات استقبال نیز خوب بوده‌است.

حاجی میرزایی،در خصوص حضور تیم‌های دانش‌آموزی نیز گفت: درصورتیکه پنل رقابتی این تیم‎‌ها با تیم دانشجویی جداشود علاوه بر فرآیند بهتر در داوری و ارزیابی استقبال بیشتری از این بخش خواهدشد.

وی با اشاره به غیر هم‌سطح تیم‌های دانش‌آموزی با تیم دانشجویی تصریح‌کرد:عادلانه نیست این تیم‌ها که تعدادآنها نیز کمتر از تیم‌های دانشجویی است در کنار یکدیگر داوری و ارزیابی شود.

به‌گفته‌وی، فراخوان جد ی‌تر برای تیم‌های دانش‌آموزی می‌تواند به‌موازات تیم‌های دانشجویی برگزارشود.

شایان ذکر است: پنجمین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای با رقابت 23 تیم از دانشگاه‌های آزاد و سراسری کشور به مدت دو روز و حمایت اپراتورهای ایرانسل، همراه اول شرکت مخابرات استان اصفهان و شرکت داده‌ورزی فرادیس البرز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان  برگزارشد.

دانشگاه سینا، مرکز رشد، اسپاد، سیلک، ستارگان کویر،CANDO ،GAME MAKER (دبیرستان شاهد ستوده)، T-CORE، سمپاد کاشان(دبیرستان شهید بهشتی)،فانتوم پلاس دانشگاه قم، صددروازه و کویر دامغان، GAME CLUB ++دانشگاه تهران،AMYHENNIg# از دانشگاه سراسری قم،craftmind از موسسه عالی شهاب دانش، GAME TIMEاز علوم و فناوری مازندران، گنج‌نامه از دانشگاه فنی‌حرفه‌ای، استان همدان، دانشکده فنی شهید رجایی کاشان، هنرستان پویندگان، جنیکا، پارادایس دانشگاه اصفهان، آلیگاتور دانشگاه بیرجند، ریزگیم و پرواز سفید دانشگاه صنعتی بیرجند تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات هستند.

محمد حاجی میرزایی رییس مرکز رشد بازی‌های رایانه‌ای کشور، محمد طالبیان طراح بازی‌های رایانه‌ای، حامد اکبری‌مقدم برنامه‌نویس فنی بازی‌های رایانه‌ای و الیاس خسرو شاهی طراح هنری بازی‌های رایانه‌ای اعضای تیم هیات داوران و سید حسن هانی سرپرست  این داوران، سید محمدرضا لاجوردی دبیر علمی مسابقات، محمد عصاریان دبیر کمیته هماهنگی مسابقات و عباس مسلمی‌نژاد سرپرست سالن این دوره از مسابقات بودند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.