اصفهان/

برگزاری هفت جشنواره و مسابقه ملی بازی سازی رایانه ای در کشور

دبیر مسابقات جهانی دانشجوی بازی ساز از برگزاری هفت جشنواره و مسابقه ملی بازی سازی رایانه ای در کشور از آغاز تا پایان سال جاری خبر داد.

حمزه آزاد در حاشیه بازدید از برگزاری سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان با اشاره به اینکه طلیعه مسابقات بازی سازی کشور هر سال از کاشان آغاز می شود گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان مهمترین و اولین مسابقات بازی سازی رایانه ای کشور با رقابت حضوری 48 ساعته کشور را در اردیبهشت ماه برگزار می کند.

وی افزود:پس از رقابتهای بازی سازی رایانه ای دانشگاه آزاد کاشان «جشنواره گیم تهران» به عنوان مهمترین جشنواره گیم ایران همراه با برپایی نمایشگاه فصل تابستان در بنیاد ملی بازیهای رایانه ای برگزار می شود.

به گفته وی، این جشنواره به عنوان معتبرترین جشنواره حوزه بازی سازی در ایران است که تا کنون سه دوره برای کل گیم ایران برگزار شده است و امسال چهارمین دوره آن برگزار می شود.

رئیس انجمن علمی بازی های رایانه ای، برگزاری «جشنواره ملی دانشجوی بازی ساز مازندران» را یادآورشد و گفت: فراخوان این جشنواره در مهرماه اعلام و مراسم اختتامیه آن در فصل زمستان برگزار می شود.

آزاد با اشاره به برگزاری دو دوره «جشنواره ملی دانشجوی بازی ساز مازندران» اظهارداشت: امسال سومین دوره آن ویژه دانشجویان کل ایران و برای تمام حوزه های گیم برگزار می شود.

وی برگزاری «جشنواره گیم سراج» در شهریور ماه در سازمان فضای مجازی سراج را خاطرنشان کرد و گفت:این جشنواره که موضوعی است طبق یک موضوع خاص ساخته و در مهلت 3 ماهه به دبیرخانه جشنواره ارسال می شود.

به گفته وی،«جشنواره رسانه های دیجیتال» نیز به عنوان جشنواره قدیمی ترین جشنواره در ایران در مرکز رسانه های دیجیتال تهران با شرکت کل بازی سازان ایران برگزار می شود.

دبیر مسابقات جهانی دانشجوی بازی ساز تصریح کرد: هفتمین دوره «جشنواره رسانه های دیجیتال» امسال در بخشهای مختلف حوزه دیجیتال بویژه بازی برگزار می شود که محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود ندارد.

آزاد در ادامه برگزاری «مسابقه جهانی دانشجویان بازی ساز مازندران » را یادآورشد و گفت:برگزاری این مسابقه با سبک مدت 24 ساعته به عنوان اولین نوع این مسابقه برای تمامی دانشجویان بازی ساز در دنیا است که فراخوان آن از پاییز اعلام و مراسم اختتامیه آن فصل زمستان در دانشگاه مازندران برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه اولین دوره «مسابقه جهانی دانشجویان بازی ساز مازندران» سال گذشته در دانشگاه مازندران برای اولین بار برگزارشد افزود: تمامی فرآیندهای ارسال اثر و داوری در این مسابقه به صورت برخط بود و از 23 کشور جهان از جمله آلمان، آمریکا، فرانسه، تونس، هند فیلیپین، مراکش، ایتالیا و اندونزی در آن شرکت داشتند.

به گفته وی،«جشنواره بازی سازان مستقل ایران» به عنوان جامع ترین جشنواره در حوزه گیم ایران است که فراخوان آن از بهمن اعلام و مراسم اختتامیه آن در مرداد ماه به صورت کاملا مستقل و به شکل خصوصی برای بازی سازان برگزار می شود.

رئیس انجمن علمی بازی های رایانه ای افزود: شرکت کنندگان در این جشنواره در سه ماه و در مقوله های بازی های رایانه ای ، طراحی شخصیت بازی نامه نویسی، فناوری در حوزه بازیهای رایانه ای و نقد بازی ارسال اثر می کنند.

آزاد افزود: این جشنواره که متولی آن شرکت بازی سازان جوان است اولین جشنواره در ایران است که بصورت مستقل و بدون وابستگی به هیچ نهاد دولتی برگزار می شود.

وی در پایان برگزاری «مسابقات بازیهای رایانه ای میلاد» با ثبت نام گیمرها در بازی فیفا 14 و دیگر بازی ها را خبر داد و گفت: این بازیهای رایانه ای فصل تابستان در برج میلاد تهران با حضور تمامی گیمرهای ایرانی برگزار می شود که سه برگزیده آن در قالب تیم ملی برای شرکت در مسابقات خارج اعزام می شوند.

به گفته وی، در «مسابقات بازیهای رایانه ای میلاد» که سال گذشته برگزار شد کیوان جوادی الیادرانی 16 ساله از استان اصفهان در بازی فیفا ۱۴به عنوان بزرگترین افتخار در حوزه گیم ایران از بین سه برگزیده به مسابقات WCG 2013 چین اعزام شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.