اصفهان؛

نیاز مخاطبین ایرانی گوشی‌های هوشمند به 300 هزار نرم‌‎افزار کاربردی

سرپرست کمیته هیات داوران پنجمین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‎‌ای در دانشگاه‌آزاد اسلامی واحد کاشان، گفت: نیاز مخاطبین ایرانی گوشی‌های هوشمند به 300 هزار نرم‌‎افزار کاربردی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید حسن هانی،در حاشیه برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگاران فعالیت 40 میلیون گوشی هوشمند در اختیار مردم ایران را تاکیدکرد و گفت:این بازار بالقوه مناسبی برای افرادی است که بتوانند نرم‌افزارهای کاربردی را در حیطه بازی‌سازی و سایر محیط‌ها آماده و عرضه‌کنند.

وی، با اشاره‌به اینکه در حال حاضر حدود 100 هزار نرم‌افزار گوشی هوشمند ایرانی وجوددارد افزود:تشنه‌بودن بازار و میزان نیاز مخاطبان حداقل به سه برابر این تعداد نرم‌افزار می‌رسد.

به‌گفته‌وی،مساله مهم‌تر این حوزه آنست که تولیدکنندگان برای عرضه این نوع محصولات نیاز به ساختار، سازمان، شرکت یا مغازه‌ندارند و ابزارهای عمومی یا به‌اصطلاح بازارهای فناوری را می‌خواهد که نقش توزیع آنها را برعهده‌بگیرد.

این داور پنجمین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‎‌ای در دانشگاه‌آزاد اسلامی واحد کاشان،در ادامه با اشاره به پایان مرحله اول داوری این مسابقات ملی توسط کمیته هیات داوران گفت:این مرحله شامل بررسی ایده‌ها از ساعت 11 صبح تا 15 عصر امروز به مدت چهار ساعت با حضور اعضای کمیته هیات داوران در سالن مسابقات اجراشد.

هانی، با اشاره به اینکه در مرحله اول داوری به ازای هر تیم ایده مطرح‌شد، وابستگی ایده با موضوع مورد بحث قرارگرفت و امکان‌پذیری اینکه بتوانند در مدت 48 ساعت پیاده‌سازی مناسب را انجام دهند ارزیابی‌شد افزود:راهنمایی در مورد نحوه پیاده‌سازی ژانربازی و داستان‌سازی نیز با اعضای تیم‌ها انجام‌شد.

وی،نکته مهم این مرحله به‌طور عمده نقش مربی‌گیری تیم‌ها و قرارگرفتن آنها در مسیر مناسب توسط کمیته داوران را تاکیدکرد و گفت: این مربی‌گیری در مدت زمان انجام مسابقه می‌تواند تیم‌ها را به ساخت محصول قابل قبولی برساند.

به‌گفته‌وی، داوری این مسابقات به‌صورت پیوسته است که سه مرحله دیگر دارد و مرحله دوم آن از امشب آغاز می‌شود.

هانی،تصریح‌کرد: ارزیابی اجزای تولیدی تیم‌ها در مرحله دوم، ارزیابی نحوه ساخت و ترکیب اجزا در مرحله سوم و بحث و بررسی محصول نهایی از نظر کامل‌بودن و موارد هنری در مرحله چهارم داوری مسابقات انجام‌می‌شود.

وی با تاکید بر جذاب و جالب بودن برخی ایده‌های تیم‌های شرکت‌کننده افزود:بیشتر تیم‎‌ها با مفاهیم بازی‌سازی آشنابودند و موتورهای بازی‌سازی را به‌خوبی می‌شناختند.

به‌گفته‌وی، سازمان‌دهی مناسب تیم‌های شرکت‌کننده راتاکیدکرد و گفت: تیم داوری مطمئن است محصولات خوبی در طول برگزاری مسابقات شناخته‌خواهدشد.

سرپرست کمیته هیات داوران پنجمین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‎‌ای در دانشگاه‌آزاد اسلامی واحد کاشان،اظهارداشت:حضور تیم‌های دانش‌آموزی نیز در این دوره از مسابقات نشان‌می‌دهد که مبحث علم بازی‌سازی در سطوح پایین‌تر تحصیلی رسوخ کرده‌است و دانش‌آموزان دبیرستان با این موارد تخصصی و علمی آشناشدند.

هانی، آشنایی دانش‌آموزان در این سن و سال را عامل تجربه چندین ساله آنها هنگام ورود به بازار کار رسمی دانست و گفت: دانش‌آموزان توجه داشته‌باشند که در حیطه فناوری اطلاعات فرصت‌های زیادی برای کسب دانش، تولید علم به ثروت و کسب درآمد بویژه با فعالیت گوشی‌های هوشمند و تولید نرم‌افزارها وجوددارد.

وی در پایان تصریح‌کرد: محمد حاج میرزایی رییس مرکز رشد بازی‌سازی رایانه‌ای کشور، محمد طالبیان طراح بازی‌سازی رایانه‌ای، حامد اکبری‌مقدم برنامه‌نویس فنی بازی‌سازی رایانه‌ای و الیاس خسرو شاهی طراح هنری بازی‌سازی رایانه‌ای اعضای تیم هیات داوران و وی سرپرست این هیات، سید محمدرضا لاجوردی دبیر علمی مسابقات، محمد عصاریان دبیر کمیته هماهنگی مسابقات و عباس مسلمی‌نژاد سرپرست سالن این دوره از مسابقات هستند.

شایان ذکر است: پنجمین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای با رقابت 23 تیم از دانشگاه‌های آزاد و سراسری کشور به مدت 48 ساعت از چهارشنبه 18 اسفندماه تا جمعه بیستم اسفند و حمایت اپراتورهای ایرانسل، همراه اول شرکت مخابرات استان اصفهان و شرکت داده‌ورزی فرادیس البرز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در حال برگزاری است.

دانشگاه سینا، مرکز رشد، اسپاد، سیلک، ستارگان کویر،CANDO ،GAME MAKER (دبیرستان شاهد ستوده)، T-CORE، سمپاد کاشان(دبیرستان شهید بهشتی)،فانتوم پلاس دانشگاه قم، صددروازه و کویر دامغان، GAME CLUB ++دانشگاه تهران، AMYHENNIg# از دانشگاه سراسری قم، craft mind از موسسه عالی شهاب دانش، GAME TIMEاز علوم و فناوری مازندران، گنج‌نامه از دانشگاه فنی‌حرفه‌ای، استان همدان، دانشکده فنی شهید رجایی کاشان، هنرستان پویندگان، جنیکا، پارادایس دانشگاه اصفهان، آلیگاتور دانشگاه بیرجند، ریزگیم و پرواز سفید دانشگاه صنعتی بیرجند تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات هستند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.