اصفهان/

بازی رایانه‌ای فرصتی علمی اقتصادی در تحقق اقتصاد مقاومتی است

مسابقات بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان از سال 94 در سطح بین المللی برگزار می شود

محمد عصاریان دبیر اجرایی این مسابقات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان، با اشاره به برگزاری دو دوره این مسابقات و سومین دوره آن از روزهای نهم تا یازدهم اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان افزود: با توجه به درخواست چند کشور آسیایی برای شرکت در سومین دوره مسابقات ملی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و امکان نداشتن  حضور آنها و مقدمات کار این دانشگاه برگزاری این مسابقات به صورت بین النمللی در سال آینده را در دستور کار قرار داد.

وی تصریح کرد:امسال برای حضور تیمهای خارجی به دلیل محدودیت زمانی برای برنامه‌ریزی و زمان اخذ ویزا برای این تیم‌ها پذیرش و ثبت آنها ممکن نبود.

به گفته وی، سومین دوره مسابقات ملی بازی‌های رایانه‌ای (Iran GDC 2014) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان طی روزهای نهم تا یازدهم اردیبهشت ماه در سالن غیاث‌الدین جمشید کاشانی این دانشگاه با حضور 34 تیم شرکت کننده برگزار می شود.

دبیر اجرایی این مسابقات خلاقیت، نوآوری، فعالیت تیمی و مدیریت زمان را از شاخص‌های داوری این دوره از مسابقات برشمرد و گفت: لزوم توجه مسئولان به مسابقات بازی‌های رایانه‌ای با توجه به درآمدزایی این بازی‌ها در راستای شکوفایی اقتصاد علمی و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری با عنوان « فرهنگ، اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» ضروری است.

عصاریان،ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ساخت بازی‌های یارانه‌ای را در اشتغالزایی و برطرف کردن معضل بیکاری جوانان مؤثر دانست.

وی افزود: همکاری و رقابت دانشجویان مستعد در ساخت بازی‌های رایانه‌ای، شرکت‌ های بازی سازی می تواند ابتکار، خلاقیت و نوآوری های بسیار جدید و جذابی را در ساخت بازی های کاربردی با رعایت اخلاق و فرهنگ ایرانی اسلامی مورد درخواست کشورهای اسلامی بسازد که در نتیجه زمینه های تولید علم و ثروت و رونق اقتصادی را برای کشور افزایش دهد.

به گفته وی،در صورت ایجاد زیرساخت‌ها و بالفعل شدن ظرفیت های بالقوه در حوزه بازی سازی رایانه کشور سربلند ایران اسلامی می تواند نه تنها در آسیا بلکه در تمام دنیا حرف اول را بزند.

وی آموزش را یکی از زیرساخت های تولید بازی‌های رایانه‌ای عنوان کرد و گفت: اقداماتی در این خصوص از طریق وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است که می تواند دامنه وسعت آن بیشتر شود و در سطح وسیع تری برای دیگر مقاطع سنی و افراد علاقه مند افزایش یابد.

به گفته وی،حضور اساتید رشته بازی‌های رایانه‌ای تهران در شهرستان ها و ایجاد امکانات و خدمات در این حوزه برای شهرستان‌ها یکی دیگر از زمینه های لازم برای ایجاد زیرساخت تولید این بازی در مناطق دیگر است.

عصاریان ایجاد منابع علمی مورد نیاز و افزایش سطوح عالی تحصیلی در این زمینه به منظور تربیت اساتید مجرب و متخصص به اندازه کافی را از دیگر اقدامات لازم برای تامین نیازهای اولیه و زیرساختی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای ذکر کرد.

وی در پایان با اشاره به درگذشت شروین استادزاده از داوران دومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان یاد و خاطره وی را گرامیداشت.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.