ساری؛

واریز 274 میلیارد ریال به حساب باغداران خسارت دیده

274 میلیارد ریال به حساب 49 هزار و 595 باغدار خسارت دیده واریز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حیدرپور رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : 274 میلیارد ریال تاکنون به حساب 49 هزار و 595 باغدار خسارت دیده واریز شد و این تنها بخشی از خسارت وارد شده بود اما گامی بود که برای کاهش خسارت و تحمل خسارت دیدگان برداشته شد.

وی با بیان اینکه 3 میلیون تن تولید مرکبات در مازندران دچار حوادث طبیعی شد افزود : از زمان بروز حوادث اقداماتی برای جبران خسارت به باغداران انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه 38 هزار تن پرتقال تضمینی و 131 هزار تن پرتقال یخ‌زده در استان خریداری شد، گفت : قبل از سرما قرار بود 60 هزار تن برای شب عید پرتقال خریداری شود و 20 هزار تن تعاون روستایی متعهد به صادرات شود.

حیدرپور افزود : دولت دستور داد 100 میلیارد تومان برای مشوق صادراتی پرداخت شود اما 10 روز بعد از این تصمیم شاهد برف سنگین در استان بودیم که خسارت سنگینی به مرکبات وارد شد.

وی گفت : دستور خرید شب عید داده شد و مناقصه هم برگزار شد و بجز یک نفر کسی در مناقصه شرکت نکرد و شیوه خرید تغییر کرد و سازمان تعاون روستایی خرید را با مشخصات تعین شده آغاز کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود : پرتقال‌ها کم آب بودند و مورد تایید بازرسان قرار نگرفت که برای شب عید توزیع شود و پرتقالی که 100 درصد سالم باشد نداریم و فقط پرتقال قبل از برف سالم است که آن هم با این قیمت عرضه نمی‌شود.

حیدرپور افزود : وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد خرید شب عید تعطیل نشده است و هر مقدار تا 40 هزار تن پرتقال سالم موجود باشد و به درد توزیع شب عید بخورد خریداری خواهد شد، حتی اگر پرتقال‌هایی که وارد شده است را دور بریزیم، پرتقال سالم داخلی را خریداری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دولت ضرورت ندارد وارد بازار شود و زمانی به ناچار وارد بازار می‌شود که تشکل‌ها خوب فعالیت نکنند، گفت : نباید خود را وابسته به دولت کنید.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار