توان صادراتی گل و گیاه مازندران افزایش می‌یابد

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران از برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات گل و گیاه این استان در سال‌های آتی خبر داد.

الیاس لاریجانی نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، از برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات گل و گیاه این استان در سال‌های آتی خبر داد.

او با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های زنجیره ارزش در مازندران با توجه به ظرفیت این استان در تولید گل شاخه بریده و گیاهان زینتی است، افزود: مازندران در سطح کشور دارای بالاترین میزان تولید است.

لاریجانی با بیان اینکه میزان صادرات گل و گیاه مازندران به اندازه ۱۰ درصد تولیدات استان است، گفت: با توجه به ظرفیت این استان و برگزاری نمایشگاه‌ها و نیز ایجاد انگیزه در میان تولیدکنندگان، در سال‌های آتی میزان صادرات گل و گیاه مازندران بیش از ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.



نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران با اعلام اینکه ۶ هزار بهره بردار در ۷۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و باغی استان در بخش تولید گل و گیاه مشغول به فعالیت هستند، افزود: میزان تولید گل و گیاه مازندران در سه بخش در مقام اول کشور قرار دارد.

او با بیان اینکه صادرات گل و گیاه مازندران به کشور‌های حاشیه خزر، کشور عراق و حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد، گفت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته میزان صادرات گل و گیاه مازندران و کشور‌های هدف صادراتی این استان افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار