ساری؛

ادامه پرداخت خسارت برف به کشاورزان مازندران

پرداخت خسارت برف وسرمای آذر امسال به کشاورزان مازندران از مرز 10 میلیارد تومان گذشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دلاور حیدرپور رئيس سازمان جهاد كشاورزی مازندران با بیان اینکه 10 میلیارد تومان از خسارت تاکنون به باغداران پرداخت شد، گفت: 15 هزار باغدار خسارت‌دیده از کمک بلاعوض دولت برخوردار شدند.

وی افزود: تسهیلات بلاعوض تاکنون به باغداران خسارت‌دیده شهرستان‌های بهشهر، نکا، ساری، میاندورود، جویبار، سیمرغ، بابلسر، آمل، محمودآباد، نور، رامسر، گلوگاه، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، عباس‌آباد و چالوس پرداخت شد.

رئيس سازمان جهاد كشاورزی مازندران با بیان اینکه برای هر کیلوگرم در مرحله اول 220 تومان پرداخت می‌شود گفت : 50 میلیارد تومان کمک بلاعوض دیگر مصوب شد که به محض دریافت در مرحله بعدی به باغداران پرداخت می‌شود.

حیدرپور افزود : پرداخت بهای کیوی‌های خسارت‌دیده هر کیلوگرم 600 تومان در شهرستان‌های نوشهر، عباس‌آباد و چالوس انجام شد .

وی گفت: پرداخت بهای کیوی‌های خسارت‌دیده شهرستان‌های رامسر و تنکابن از امروز آغاز شد و تا آخر هفته به‌صورت کامل تسویه حساب می‌شود.

حیدرپور افزود:خرید تضمینی 38 هزار تن پرتقال شب عید انجام شد و در مرحله نخست پرداخت 20 درصد آن آغاز شد و تا دو هفته آینده بخشی از پول خرید تضمینی نیز پرداخت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه پرداخت کمک بلاعوض برای 130 هزار تن پرتقال‌هایی است که از چرخه مصرف خارج شد گفت : 45 هزار تن تا کنون پرداخت شد و آمادگی وجود دارد یک مرحله دیگر پرتقال‌هایی که از چرخه مصرف خارج شده است و اقبال بازار را ندارد به باغداران کمک شود.

حیدرپور افرود : 200 میلیارد تومان تسهیلات می‌تواند به 50 هزار باغدار کمک کند و با پرداخت کمک‌های بلاعوض 100 هزار باغدار زیر‌پوشش قرار گرفتند و به بخشی از خسارت‌های آنان کمک شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار