اردبیل؛

آمادگی مطلوب در دستگاهها بعد از وقوع حوادث غیرمترقبه وجود ندارد

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بعد از وقوع حوادث غیرمترقبه به وضوح مشاهده می‌شود که آمادگی مطلوبی در دستگاه‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محسن ساسانی در سومین کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل و تسهیل مدیریت بحران در بخش توزیع به میزبانی اردبیل تصریح کرد: زمانی که در سال ۸۶ برف به بحران سه استان شمالی کشور تبدیل شد ما با مشکل کمبود نان مواجه شدیم.

وی افزود: دلیل بروز این مشکل این بود که تمامی نانوایی‌ها فقط یگانه سوز و گازسوز بودند و به سوخت دیگر دسترسی نداشتند.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور متذکر شد: یک ماه قبل بنده در استان مرکزی از شهرداران سؤال کردم که چه شهری در مقابل حادثه مشابه آماده است که متأسفانه پاسخ همگی منفی بود.

ساسانی افزود: در واقع در طول مدت سپری شده اقدامات جهت مدیریت بحران و مطلوب نبوده و امروز باید پرسید اگر اتفاق مشابه در اردبیل رخ دهد چقدر این شهر آمادگی دارد.

وی با تأکید به اینکه حادثه خبر نمی‌کند و ایران یک کشور حادثه‌خیز است، اضافه کرد: رکن سوم و اصلی در توجه به پدافند غیرعامل تهدیدات دشمن است و شب و روز دشمن به فکر ضربه زدن و تهدید است.

به گفته وی ما در دفاع مقدس از ۳۰ کشور جهان اسیر داشتیم و با ابرقدرت‌ها به جنگ ایستادیم اما متأسفانه تجربه دفاع مقدس برای پدافند مورداستفاده قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار