اردبیل؛

کم بودن توان مقابله با شرایط اضطراری و حوادث طبیعی در کشور

معاون زيربنايی سازمان پدافند غير عامل كشور گفت: متاسفانه ما اکنون توان مقابله‌ای بسیار کمی در هنگام مواجه با شرایط اضطراری و حوادث طبیعی داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سردار محسن ساسانی در سومین کارگاه آموزش پدافند غیر عامل تسهیل مدیریت در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: توقع کنونی در کشور این است که ما باید برای هرگونه شرایطی آمادگی لازم را داشته باشیم که متاسفانه اکنون توان مقابله با شرایط اضطراری و حوادث طبیعی در کشور بسیار پایین است و باید در این زمینه چاره‌اندیشی به صورت اساسی انجام شود.

وی گفت: متاسفانه از ابتدای انقلاب تاکنون به برنامه‌های زیرساختی در مورد این مسائل پرداخت نشده است و این مسئله باعث شده که اکنون مدیریت حادثه در کشور ما در شرایط مناسبی قرار نداشته باشد.

معاون زیربنایی سازمان پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: متاسفانه بزرگترین اشکال در زمان بروز حادثه عدم مدیریت صحیح آن در کشور است و ما در این زمینه مشکلات اساسی داریم که باید در شرایط عادی به بررسی و تمرین برای مواقع اضطراری پرداخته تا آمادگی کافی را داشته باشیم.

ساسانی افزود: پدافند غیر عامل در سطوح مختلفی مدیریت می‌شود که شامل مدیریت حادثه، پیشگیری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی است که تک تک این موارد نیاز به رسیدگی و مدیریت صحیح دارد.

وی بیان کرد: تاکید بندهای مختلف در سند چشم‌انداز ششم به اینکه کشور باید امن، مستقل، مقتدر با بازدارندگی همه‌جانبه و پیوستگی مردم و حکومت باشد و پرداختن به مسائل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل نشان دهنده اهمیت بسیار بالای این مسئله در مدیریت کلان کشور در سال‌های آینده است.

معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مدیریت شهر و اداره مردم وابسته به مدیریتی است که شهرداران و فرمانداران با ابتکارات و آمادگی خود در حال ارائه خدمات به مردم هستند و این مسائل نکات کلیدی است که باید بیشتر به آنها پرداخته شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.