اردبیل؛

مانور لحظه صفر در شهرستان بیله سوار برگزار شد

فرماندار بیله سوار گفت: به منظور ارزیابی توان و آمادگی اعضای مدیریت بحران شهرستان بیله سوار مانور لحظه صفر در روستای گوگ تپه از توابع بخش مرکزی شهرستان بیله سوار برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آرام حلیم افزود: زمان فراخوان مانور لحظه صفر در شهرستان ساعت 9:15دقیقه صبح اعلام شد که نخستین دستگاه عملیاتی 8دقیقه بعد از اعلام در محل مانور حاضر شد.

وی افزود: در اجرای این مانور هیچ ‌یک از دستگاه‌ها از برگزاری مانور اطلاعی نداشتند و در تماس تلفنی با مدیران ، حادثه فرضی در12کیلومتری خارج از مرکز شهر بیله سوار اعلام شد.

فرماندار بیله سوار ادامه داد: با آغاز رزمایش ، نیروهای مقابله با حوادث غیرمترقبه،مرزبانی بیله سوار،آب و فاضلاب روستایی، اورژانس 115، هلال احمر و آتش نشانی و پلیس 110، ظرف مدت 8تا 15 دقیقه در محل حادثه حضور یافتند.

حلیم گفت:80 درصد ستاد مدیریت بحران شهرستان توانستند در زمان مناسب در محل حاضر شوند و عملکرد اعضا قابل قبول و مطلوب بود.

وی افزود: اهمیت پیش بینی و پیشگیری برای به حداقل رساندن تلفات و خسارات در زمان حوادث توسط دستگاه های اجرایی شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد و در زمان وقوع اتفاق طرح های ویژه تدوین گردد.

حلیم افزود: این مانور با هدف ارزیابی مانور لحظه صفر مدیریت بحران شهرستان بیله سوار آمادگی و توان عملیاتی و امنیتی دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان به صورت لحظه ای و بدون هیچگونه هماهنگی قبلی، با حادثه فرضی اجرا شد.

وی آموزش نیروها را مؤثرترین راه برای کسب آمادگی روحی و روانی در هنگام بحران دانست و افزود: آشنایی با ظرفیت‌ ها و امکانات موجود به هنگام حوادث احتمالی و مواقع بحرانی در برگزاری مانورها تاثیر بالایی دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.