اردبیل؛

اجرای مانور ساعت صفر در شهرستان کوثر

مانور ساعت صفر به منظور ارزیابی میزان آمادگی دستگاه های اجرابی برای مقابله سریع با هرگونه حادثه دوشنبه بدون اطلاع قبلی به ادارات کوثر برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ستاد مدیریت بحران شهرستان کوثر با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری با به صدا درآوردن تلفن های ادارات و مدیران دستگاه های اجرایی یک تمرین امداد و نجات جاده ای را بدون اطلاع قبلی اجرا کرد.

در این تمرین آمادگی، تیم های آتش نشانی، آب وفاضلاب روستایی، جمعیت هلال احمر، اورژانس، گاز، اتفاقات برق، یگان امداد نیروی انتظامی، سپاه و غیره توانستند در فاصله زمانی 20 دقیقه پس از اطلاع رسانی در مسیر راه روستای ایلخچی بخش فیروز، محل وقوع حادثه فرضی که در 15 کیلومتری مرکز شهرستان است، حاضر شوند.

فرماندار کوثر از دستگاه هایی که طی واکنشی سریع خود را به محل حادثه فرضی رسانده بودند و عملیات امداد و نجات را انجام دادند، تشکر و قدردانی کرد.

علیرضا علیپور افزود: تمام مسئولان به ویژه دستگاه های مرتبط با امر حوادث غیرمترقبه باید نقاط ضعف و قوت شهرستان را شناسایی کرده و نسبت به رفع نقص و تقویت آنها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: به منظور سنجش میزان آمادگی دستگاه های اجرایی شهرستان و براساس فرم های مربوطه تمامی دستگاه ها ارزیابی شدند.

وی آموزش نیروها را مؤثرترین راه برای کسب آمادگی روحی و روانی در هنگام بحران دانست و افزود: آشنایی با ظرفیت‌ ها و امکانات موجود به هنگام حوادث احتمالی و مواقع بحرانی در برگزاری مانورها تاثیر بالایی دارد.

مسعود امامی یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل نیز در حاشیه این مانور با بیان اینکه به دلیل ماهیت مانورهای ساعت صفر توان و مهارت نیروهای عملیاتی و آمادگی دستگاهها بخوبی بررسی می شود گفت: همه دستگاههای عضو باید نسبت به رفع نواقصات و توسعه تجهیزات مورد نیاز اهتمام جدی نمایند.

وی با تاکید بر آموزش نیروهای تخصصی در حوزه‌های مرتبط افزود: شناسایی خطر و پروژه‌های اولویت‌دار برای پیشگیری از احتمال وقوع بحران و کاهش خسارات به تفکیک شهرستان‌های استان در حال تهیه و تدوین است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.