در هفتمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی مطرح شد:

حمایت مطلوب صنعت پتروشیمی از تولید داخلی/ رشد 60 درصدی شرکت های پتروشیمی با معیار ارزیابی جهانی EFQM

بساق‌زاده گفت: شرکت های پتروشیمی نسبت به سال گذشته در ارزیابی با معیار جهانی تعالی صنعت پتروشیمی حدود 30الی 60 درصد پیشرفت داشته اند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان بساق‌زاده رئیس شورای سیاست گذاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی در هفتمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی که امروز در سالن اجتماعات هتل المپیک برگزار شده اظهار داشت: شرکت های پتروشیمی نسبت به سال گذشته در ارزیابی با معیار جهانی تعالی صنعت پتروشیمی حدود 30الی 60 درصد پیشرفت داشته اند.

وی ادامه داد: حمایت از تولید داخلی در صنعت پتروشیمی بسیار خوب بوده است و تنها 2درصد از تولیدات صنعت پتروشیمی به علت ایجاد توازن و حرکت رو به رشد صنایع بالا و پایین دستی را در انبار نگه می داریم.

 مدیر کنترل تولید و عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه جایزه تعالی صنعت پتروشیمی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد، افزود: این مدل نشان می دهد که شرکت ها در چه وضعیتی از استانداردهای جهانی قرار دارند و همچنین نقاط برجسته و ضعف آن ها را نیز هویدا می کند.

رئیس شورای سیاست گذاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی در تشریح معیارهای گنجانده شده در مدل تعالی با اقتصاد مقاومتی، گفت: حمایت از عوامل تولید در صنعت پتروشیمی، حمایت از تولید داخلی، اصلاح الگوی مصرف، نوآوری و شکوفایی و تلاش و فعالیت با مصداق کار جهادگونه از جمله مواردی است که هم سو با اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی منابع در راستا تحقق اهداف استراتژیک توسعه دانش و قابلیت کارکنان، مشارکت و توانمندسازی ارتباط اثربخش، تشویق و قدردانی از جمله رویکرد های اقتصاد مقاومتی در حوزه منابع انسانی جایزه تعالی صنعت پتروشیمی است.

بساق‌زاده افزود: مدیریت شرکا و تأمین کنندگان ، مدیریت منابع مالی، مدیریت ساختمان ها تجهیزات مواد و منابع طبیعی، مدیریت فناوری و اطلاعات دانش از جمله رویکرد های اقتصاد مقاومتی در بخش شراکت ها و منابع صنعت پتروشیمی است.

مدیر کنترل تولید و عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه بهینه سازی مصرف انرژی از دیگر رویکردهای جایزه مدل تعالی در تحقق اقتصاد مقاومتی است افزود: در همه شرکت های پتروشیمی ساختار مدیریتی انرژی تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: در هفتمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی 12 شرکت بالادستی ارزیابی شده اند.

رئیس شورای سیاست گذاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی گفت: شرکت خراسان، شرکت پمپ ایران و شرکت otc برترین شرکت های سازنده تجهیزات در مدل تعالی صنعت پتروشیمی هستند.

بساق‌زاده بیان داشت : در پیک تحریم ها بزرگترین لاین اتیلن غرب را با حمایت از تولید داخلی به بهره برداری رسانده ایم، همچنین پتروشیمی کرمانشاه، ماه آباد و کردستان در این دوران وارد سرویس شدند.

مدیر کنترل تولید و عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره نوع سازمان های شرکت کننده در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی گفت: 45 درصد از شرکت های پتروشیمی با 55 درصد از سایر ذی نفع آن از جمله سازمان شرکت کننده در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی بوده اند.

وی در پایان اظهار داشت: بتدریج کار سخت و امتیاز گرفتن سخت تر می شود اما ما نسبت به قبل قوی تر و مناسب تر شده ایم، همچنین حداکثر استفاده را از نیروهای داخلی داشته ایم.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار