اصفهان؛

آمارهای فعلی اشتغال، زیبنده زنان ایرانی نیست

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برخی آمارهایی که مربوط به اشتغال زنان و جایگاه آن‌ها در حوزه اقتصادی است، شایسته و زیبنده زنان ایرانی و مسلمان نیست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی،  امروز در اولین همایش ملی جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار، با اشاره به الگوی تمام زنان ایرانی گفت: حضرت فاطمه زهرا الگوی یکایک زنان ایرانی است و این اسوه نقش خود را در فرزندی، همسری و مادری به خوبی ایفا کرده است.

وی افزود: همت، قدرت و صلابت زنان ایران همواره مورد توجه بوده و در جنگ تحمیلی این زنان در کنار مردان ایستادند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بیان داشت: زنان ایران همچنان که در کار اجتماعی فعال هستند، در کار اقتصادی نیز حضور دارند و مدیریت واحدهای تولیدی را عهده‌دار هستند.

سهل‌آبادی لازمه پیشرفت زنان در حوزه اقتصادی را حمایت از آن‌ها دانست و اظهار داشت: باید تسهیلات بانکی در اختیار این حوزه قرار گیرد و دسترسی راحت‌تر و مناسب‌تری به تسهیلات داشته و حمایت‌های بیشتری از آن‌ها صورت بگیرد.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران در ادامه افزود: برخی آمارهایی که مربوط به اشتغال زنان و جایگاه آن‌ها در حوزه اقتصادی است، شایسته و زیبنده زنان ایرانی و مسلمان نیست.

وی همچنین یکی از راه‌کارهای بهبود شرایط اشتغال زنان را گسترش شغل‌های مرتبط زنان خواند و خاطرنشان کرد: زنان در برخی مشاغل توانایی بیشتری دارند و می‌توان با حمایت‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد حضور زنان را در بخش اقتصادی کشور گسترش داد.

سهل‌آبادی در پایان گفت: رشد اشتغال زنان در شهرهای مذهبی مانند اصفهان به مراتب بیشتر است و این به دلیل درک درست زنان از مسؤولیت‌های خود و وظیفه‌شناس بودن آن‌ها مطابق تعالیم دینی و مذهبی است.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.