کرمانشاه؛

مهارت آموزی در جامعه در حال گسترش است

در سال های گذشته تمرکز جامعه بر مدرک گرایی بود و این امر موجب کاهش جایگاه مهارت آموزی شده بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت : در سال های گذشته تمرکز جامعه بر مدرک گرایی بود و این امر موجب کاهش جایگاه مهارت آموزی شده بود.

داود ناصری امید افزود :تعهد سالیانه این اداره کل حدود 8 میلیون و پانصد هزار نفرساعت بوده که از این مقدار 5 میلیون نفرساعت در مراکز دولتی و مابقی در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای اجرا شده است که خوشبختانه در یازده ماهه امسال این تعهدات بصورت کامل اجرا و تا پایان سال نیز به رشد مناسبی خواهد رسید .

وی با اشاره به وجود 300 آموزشگاه آزاد فعال در استان گفت :آموزشگاه های آزاد فعال استان در رشته های مختلف و با نرخ شهریه تعیین شده از سوی این اداره کل در حال ارائه آموزش های مهارتی به علاقمندان هستند و بر اساس تحقیقات به عمل آمده از کیفیت آموزشی و تجهیزاتی مناسبی هم برخوردارند .

داود ناصری امید افزود : در کلیه شهرستان های استان مراکز آموزش فنی و حرفه ای فعال هستند و در رشته های مختلف و بر اساس نیاز منطقه در حال ارائه آموزش های رایگان مهارتی به متقاضیان هستند .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به وجود کارخانجات بزرگ در شهرستان هرسین گفت : بایستی از این فرصت به درستی استفاده کرد و با توانمندسازی نیروهای انسانی شهرستان امکان جذب در این کارخانجات را فراهم نماییم .

ناصری امید گفت : این شهرستان از نظر صنایع دستی در کشور در رشته های گلیم بافی و قالی بافی شناخته شده است و باید از این پتانسیل به نحو مطلوب در راستای کاهش آمار بیکاری و همچنین کمک به اقتصاد خانواده ها استفاده شود .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه تشکیل کمیته گلیم در شهرستان را لازم دانست و افزود : در استان کمیته فرش تشکیل شده و با ایجاد کارگاه های آموزشی در این زمینه و ایجاد نمایشگاه های متعدد جهت فروش محصولات، توانسته است صنعت فرش استان را تا گسترش و احیا کند و می بایست برای صنعت گلیم هرسین نیز این اقدام صورت گیرد .

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار