کرمانشاه؛

انگیزه بروز جرایم رفع نیازهای مالی است

مدیرکل زندان های کرمانشاه گفت: بیش از ۸۰ درصد زندانیان به دلیل ارتکاب جرایم مرتبط با مواد مخدر وسرقت روانه زندان شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ منصور بیگلری گفت: انگیزه بروز این جرایم رفع نیازهای مالی است و توسعه اشتغال پایدار و رونق اقتصادی در استان محروم کرمانشاه زمینه کاهش بزهکاری وجرم را فراهم می کند.

وی به اقدامات انجام شده در زندانهای استان اشاره کرد و گفت: اولین کلینک مثلثی در بین زندان های سراسر کشور در زندان مرکزی کرمانشاه ایحاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل زندان های کرمانشاه در اجرای برنامه های مشاوره و روان درمانی موفق عمل کرده و در این زمینه جزو استان های برتر کشور است.

بیگلری همچنین برگزاری کلاس های فرهنگی، قرآنی با حضور ۲۰ نفر از روحانیون، مربیان علوم دینی و قاریان ممتاز کشوری در زندان ها و مراکز تامینی و تربیتی استان را به عنوان رکن اصلی فعالیت های نظام زندانبانی اسلامی دانست.

عضو شورای قضایی استان کرمانشاه ایجاد تعامل سازنده با قضات در راستای تحقق اولویت کاهش آمار جمعیت کیفری زندان ها و پیگیری آزادسازی محکومان مالی و مجرمان کم خطر با هدف کاهش آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان را از دیگر فعالیت مهم این مجموعه عنوان کرد.

وی ادامه داد: اجرای فرآیند اشتغال و حرفه آموزی زندانیان با همکاری سازمان فنی وحرفه ای در بیش از ۳۲ رشته شغلی و کارگاه های مختلف تولیدی وآموزشی در زندان های استان فعالیت دیگری است که نقش موثری بر تقویت روحیه زندانیان وآماده شدن آنان برای بازگشت سعادتمندانه به کانون جامعه ایفا می کند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، جرایم ، نیاز ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار