کرمانشاه؛

افزایش 11.5 درصدی آموزش های مهارتی در کرمانشاه

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: آموزش های مهارتی در استان در شش ماهه امسال رشد 11.5 درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه داوود ناصری‌امید گفت: برای امسال تعهد آموزش حدود پنج میلیون نفر ساعت در مراکز دولتی و 3.5 میلیون نفر ساعت در مراکز خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد در نظر گرفته شده که خوشبختانه تاکنون دو میلیون و 405 هزار نفر در بخش دولتی و یک میلیون و 650 هزار نفر در بخش خصوصی محقق شده است.

  وی گفت : در شش ماهه نخست امسال شاهد رشد 11.5 درصدی آموزش‌های مهارتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

ناصری‌امید در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون سنجش برای متقاضیان دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای گفت: سال گذشته در مجموع بیش از 45 هزار نفر در دو مرحله سنجش تئوری و عملی شرکت کردند که با احتساب برگزاری دوره‌های عملی در مجموع حدود 101 هزار نفر در آزمون‌های سنجش شرکت کردند که در نهایت 72 درصد این افراد در آزمون موفق شده و گواهینامه مهارت دریافت کردند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال نیز حدود 30 هزار نفر برای شرکت در آزمون سنجش معرفی شده بودند، گفت: در نهایت 25 هزار نفر از این افراد در امتحان شرکت کرده که نزدیک 17 هزار و500 نفر از این تعداد در آزمون کتبی قبول شده و نزدیک به 15 هزار نفر در مرحله نهایی آزمون پذیرفته شدند.

به گفته ناصری‌امید در شش ماهه نخست امسال حدود 60 درصد افرادی که در آزمون شرکت کرده بودند پذیرفته شدند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته حدود 50 درصد بوده است.

وی در ادامه تعداد مراکز ثابت دولتی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در استان کرمانشاه را 22 مرکز ثابت و سه مرکز آماده بهره‌برداری اعلام کرد و افزود: همچنین مجوز فعالیت 350 آموزشگاه آزاد صادر شده که حدود 250 آموزشگاه آن در حال حاضر مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه مرحله کشوری هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت از دوم تا پنجم آبان‌ماه در استان البرز و در مرکز تربیت مربی کرج برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات همچنین مرحله انتخابی چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت نیز هست و برگزیدگان مسابقات کشوری پس از گذراندن یک دوره آمادگی با برگزیدگان سال گذشته رقابت کرده و پذیرفته‌شدگان به مسابقات جهانی مهارت که سال 2017 در شهر ابوظبی برگزار خواهد شد، راه‌پیدا خواهند کرد.

ناصری‌امید افزود: تیم المپیاد استان کرمانشاه در 18 رشته و با 21 نفر رقابت کننده در این مسابقات شرکت خواهند کرد که سه نفر از آنها خانم و 18 نفر آقا هستند.

مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه سه تیم دو نفره در سه رشته آکواترونیک، مکاترونیک و طراحی فضای سبز از استان در مرحله کشوری مسابقات حضور خواهند داشت، گفت: بقیه رشته‌ها تک نفره هستند.

به گفته ناصری‌امید در مرحله استانی 144 نفر که منتخب مرحله شهرستانی بودند شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار