کرمانشاه؛

45 درصد پرونده‌های طلاق توافقی به صلح رسیده است.

45 درصد پرونده‌های طلاق توافقی که در شش ماهه امسال از دادگستری به مراکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی ارجاع شده است به صلح رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: 45 درصد پرونده‌های طلاق توافقی که در شش ماهه امسال از دادگستری به مراکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی ارجاع شده است به صلح رسیده است.
محمدرضایی آمویی گفت: در شش ماهه امسال 7521 مورد پرونده با موضوع اختلاف به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ‌های استان ارجاع شده که 88.2 درصد آنها مصالحه شده و عمده این اختلافات نیز خانوادگی بوده است.
وی ادامه داد: در حوزه پرونده‌های طلاق توافقی که از دادگستری به مراکز مشاوره و مددکاری ما ارجاع شده نیز مصالحه 45 درصدی را داشتیم که رقم قابل توجهی است.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: وجود این مراکز و مشاوران و مددکارانی که در آن مستقر هستند به کاهش قابل توجه میزان طلاق و اختلافات خانوادگی کمک کرده است.
به گفته این مسئول، همچنین 44 درصد زنانی که بعد از مراجعه به مراکز مشاوره طلاق گرفته‌اند، به مراکز حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) ارجاع شده‌اند.
آمویی با اشاره به سایر اقداماتی که در حوزه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی برای کاهش آمار طلاق در شش ماهه امسال انجام شده، استفاده از مشاوران و مددکاران در مدارس، مساجد، ادارات و ...، برپایی 700 کلاس آموزشی، برگزاری همایش، نمایشگاه و نشست تخصصی، همکاری با دادگستری برای ارائه مشاوره به زوجین، شناسایی خانوارهای در معرض آسیب و ارجاع آنها به نهادهای حمایتی، ارائه سه هزار دقیقه برنامه تلویزیونی و 2220 دقیقه برنامه رادویی، برگزاری 307 جلسه ویژه آگاهسازی در خصوص تبعات طلاق، نصب 185 تخت بنر در سطح شهر، چاپ کتاب و بروشور، توزیع لوح فشرده و ... را از جمله این اقدامات دانست.
آمویی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از قتل‌ها و نزاع‌ها ریشه خانوادگی داشته و از اختلافات خانوادگی منشاء می‌گیرند، از رشد 200 درصدی نزاع‌های فردی و رشد 25درصدی نزاع‌های دست جمعی هم در استان طی شش ماهه امسال خبر داد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، درصد ، طلاق ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار