آماده افتتاح بودن پایگاه امدادی مرز خسروی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت : پایگاه امدادی مرز خسروی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۲۵ متر آماده افتتاح است.

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت : ساختمان مرکز عملیات و کنترل فرماندهی جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در مرز خسروی پس از تکمیل هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: این پروژه از سال ۹۶ در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی آغاز و با وجود پیشرفت ۱۰ تا ۱۵ درصدی به دلیل کمبود اعتبارات لازم به حال خود رها شد.

محمدی تصریح کرد: متأسفانه پروژه مرکز عملیات، کنترل فرماندهی و امدادی هلال‌احمر استان کرمانشاه در مرز خسروی از اعتبارات استانی و اربعین نیز محروم و مورد غفلت قرار گرفت که با رایزنی صورت گرفته با مدیران هلال‌احمر، این پروژه در مسیر تأمین اعتبار از محل ردیف بودجه این سازمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پروژه مرکز کنترل و فرماندهی هلال‌احمر در مرز خسروی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۲۵ متر و در یک طبقه احداث و آماده بهره‌برداری است تا بتوانیم خدمات مناسبی را به زائران اربعین ارائه دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برنامه توسعه مرکز کنترل و فرماندهی پایگاه امداد و نجات مرز خسروی در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود تا بتوانیم مهمانسرا و خوابگاه مناسبی را در این مجموعه امدادی داشته باشیم.

محمدی با اشاره به اینکه مرز خسروی طی دو سال گذشته میزبان زائران اربعین بوده، افزود: مرز خسروی با تکمیل زیرساخت‌های لازم فنی و عمرانی پس از بازگشایی مورد استقبال زائران اربعین حسینی قرار گرفته که سال گذشته حدود یک میلیون زائر از آن تردد کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مراسم اربعین حسینی طی سال‌های آینده در فصل تابستان و با وجود گرمای هوا برگزار می‌شود و نیاز ویژه به مراکز درمانی وجود دارد، زیرا گرمازدگی با توجه به گرمای هوا دور از انتظار نیست و باید تدابیر لازم در این حوزه اندیشیده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه عنوان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان برنامه‌های ویژه‌ای برای پوشش امدادی در مسیر تردد زائران اربعین از نقاط ورودی زائران به استان کرمانشاه تا پایانه مرز خسروی و مسیر منتهی به مرز مهران دارد تا بتوانیم خدمات امدادی مناسبی را ارائه کنیم.

محمدی با اشاره به پروژه‌های جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه تأکید کرد: طی هفته هلال‌احمر، پروژه‌های امداد و نجات و خدمات‌رسانی در شهر‌های مختلف استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار