کرمانشاه؛

دولت تدبير و اميد در مبارزه با قاچاق كالا موفق بوده است

معاون سياسي امنيتي استانداري كرمانشاه گفت: دولت تدبير و اميد به منظور حمايت از توليد داخلي، موضوع مبارزه با قاچاق كالا را با عزمي بسيار جدي دنبال كرده و در اين زمينه عملكرد موفقي داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ . به نقل از گروه خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه؛ شاه حسيني صبح امروز در نشست كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان كه با حضور معاون وزیر اقتصاد و دارایی و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برگزار شد اظهار داشت: دولت در راستاي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب و به منظور حمايت از توليد داخلي، موضوع مبارزه با قاچاق كالا را با عزمي بسيار جدي دنبال مي كند.
 معاون سياسي و امنيتي استانداري افزود: در همين راستا به دنبال ايجاد يك سازمان و سازو كار مشخص براي مبارزه هدفمند با اين پديده شوم هستيم كه از مرحله كشف كالاي قاچاق تا انهدام را در اين قالب به شكلي سامانمند تدوين مي كند.
اين مدير ارشد در ادامه به تشريح موفقيت هاي دولت در زمينه مبارزه با قاچاق كالا پرداخت و گفت: دولت در زمينه مقابله با قاچاق كالا بسيار موفق عمل كرده است و در سال 94 شاهد افزايش 200 درصدي كالاهاي مكشوفه در مقايسه با سال قبل  از آن بوده ايم كه اين روند افزايشي در سال جاري نيز همچنان ادامه دارد.
وي افزود: در كرمانشاه نيز شاهد افزايش چشمگير كالاهاي مكشوفه و ضبط شده در سطح استان بوده ايم و هم اكنون انبارهاي موجود لبريز از اينگونه كالاها هستند.
شاه حسيني در ادامه خاطرنشان ساخت: مقابله اثربخش با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز نیازمند عزم جدي همه دستگاه های اجرایی است و در این راستا باید از ظرفیت های موجود به خوبی بهره گرفت تا شاهد رونق فضای کسب و کار و توليد در استان باشيم.
معاون سياسي و امنيتي استانداري عنوان كرد: اجرای اين برنامه ها همچنين نیازمند مشارکت همگانی مردم و فرهنگ سازي در اين زمينه مي باشد. در اين برنامه ها بايد به گونه اي عمل شود كه مردم در روند مقابله با قاچاق مشارکتی جدی داشته باشند.
در دنباله اين نشست مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: رهبر معظم انقلاب سالهاست بر امر مبارزه با قاچاق کالا تاکید دارند زيرا قاچاق کالا به اقتصاد و تولید کشور لطمه می زند.
دليري با اشاره به کاهش آمار کالاهای قاچاق وارد شده به کشور در سالهای اخیر، گفت: سال 1392 حجم کالای قاچاق وارده به کشور 25 میلیارد دلار و معادل یک سوم صادرات صورت گرفته به کشور بود و كه این حجم از قاچاق لطمات بسیاری به اقتصاد کشورمان وارد می کرد.
وي افزود: با تشکیل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شاهد کاهش چشمگیر حجم قاچاق کالا به کشور بودیم، به گونه ای که این رقم در سال 1394 به 15 میلیارد دلار رسید.
معاون وزير اقتصاد همچنين عنوان كرد: با راه اندازی سامانه یکپارچه تبادل اطلاعات میان دستگاه‌های مربوطه، میزان قاچاق کالا از مبادی رسمی به نزدیک صفر می‌رسد.
وي افزود: امیدواریم با نهضتی که در کشور در راستای مبارزه با قاچاق کالا شکل گرفته ظرف یک تا دو سال آینده به جایی برسیم که آمار قاچاق کالا بسیار کمتر از ارقام فعلی باشد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، دولت ، مبارزه ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار