اصفهان؛

بررسی راهکارهای ارائه اطلاعات هواشناسی به مسافران نوروزی در اصفهان

راهکارهای ارائه اطلاعات و خدمات رسانی مطلوب هواشناسی به مسافران نوروزی در اولین جلسه ستاد سفر اداره کل هواشناسی استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گزارش داد: در این جلسه بسترهای اطلاع رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی در زمینه شرایط جوی استان توسط این اداره کل بازبینی؛ و بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی و گردشگران تاکید شد.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه رویکرد اساسی این اداره کل استفاده از بسترهای نوین اطلاع رسانی است، افزود: هواشناسی استان اصفهان باید برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در سال آینده از ظرفیت های فضای مجازی موجود نهایت بهره وری را داشته باشد .

مجید بیجندی با اشاره به اهمیت پیش بینی شرایط آب و هوایی و کاربرد آن در برنامه ریزی ها و زندگی شهروندان، گفت: اطلاعات مربوط به پیش بینی های مناطق مختلف استان اصفهان و همچنین پیش بینی های مسیرهای مواصلاتی این استان از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین سال آینده بصورت روزانه از طریق پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل و رسانه ها در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین کارشناسان اداره کل هواشناسی اصفهان در ستاد سفر هواشناسی استان موظفند که این اطلاعات را در اردوگاه های مسافران نوروزی، پایانه های مسافربری، ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها و اقامتگاه ها در اختیار گردشگران قرار دهند.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان همچنین از تشکیل ستاد سفر در ادارات هواشناسی شهرستانها با محوریت های مناطق چهارگانه شمال، غرب، جنوب، شرق و مرکز استان خبر داد و خواستار تعامل و همکاری ادارات با ستاد سفر شهرستانها برای ارائه خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی و گردشگران شد.

بیجندی تصریح کرد: خوشبختانه امسال هواشناسی استان با حضور قدرتمند در ستاد سفر استان توانست با به کارگیری تمام ظرفیت های ممکن خدمات خوبی را به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه کند و نقشی مهم در ایجاد سلامت و آرامش سفر مسافران نوروزی ایفا نماید.

وی اضافه کرد: امروز حضور هواشناسی در این عرصه به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و همه انتظار دارند که هواشناسی قوی تر از سال گذشته در ستاد سفر استان اصفهان حضور داشته باشد.
استان اصفهان یکی از مقاصد اصلی گردشگران خارجی و ایرانی در ایام نوروز است، همچنین میدان تاریخی نقش جهان این شهر با بازدید روزانه بیش از 300 هزار گردشگر، پر بازدید کننده ترین بنای تاریخی کشور در ایام نوروز بوده است.
بر اساس آمار اعلام شده در نوروز 95، بیش از 3 میلیون گردشگر نوروزی با سفر به استان اصفهان از جاذبه های تاریخی و گردشگری این استان دیدن کردند.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان پیش از این با اشاره به وضعیت بارش در روزهای پایانی امسال منتهی به ایام نوروز گفته بود: بارش در نواحی غرب، جنوب غرب و سرچشمه های آبی زاینده رود، نُرمال و کمی بالاتر از نُرمال است و در نواحی مرکز، شمال و جنوب استان در حد نُرمال و در نواحی شرق و شمال شرقی کمتر از نُرمال پیش بینی می شود.

وی همچنین گفت: میانگین وزنی بارش تا چهارم دی سالجاری در استان 30 میلی متر است که نسبت به بارش های بلندمدت و 50 ساله مشابه 32 درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته 33 درصد کاهش داشته است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.