اصفهان؛

سرانه مصرف اصفهانی‌ها 8 کیلووات در روز است

مدیر امور برق مرکز اصفهان سرانه مصرف برای هر خانواده در استان اصفهان را 8 کیلووات در روز اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهران نصر  امروز در نشست خبری امور مرکز برق استان اصفهان، تعداد مشترکین برق مرکز استان را 140 هزار مشرک اعلام کرد و گفت: از این تعداد مشترک 62 درصد مشرکین خانگی، 31 درصد مشترکین تجاری و مابقی مربوط به بخش‌های عمومی، کشاورزی و صنعتی است.

وی در همین راستا افزود: علی‌رغم اینکه مشترکین خانگی درصد بیشتری را به خود اختصاص دادند اما بیشترین مصرف در بخش تجاری صورت می‌گیرد.

مدیر امور برق مرکز استان اصفهان از تعویض تجهیزات فرسوده و کابل‌های قدیمی برق در حوزه برق مرکز خبر داد و افزود: کلیه تجهیزات برق مربوط به این حوزه قدمت 50 ساله دارد و با توجه به بافت فرسوده این منطقه نوسازی تجهیزات را با مشکلات عدیده‌ای همراه کرده است.

این مقام مسؤول افزود: با تمام مشکلاتی که در این زمینه پیش روی اداره امور برق مرکز بوده موفق به تعویض تجهیزات فرسوده در بیشتر مناطق این حوزه شده‌ایم.

وی سرانه مصرف برای هر خانواده در استان اصفهان را 8 کیلووات در روز اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای عبور از پیک بار مصرف در تابستان سال 96 اگر سرانه مصرف هر خانواده 2 کیلووات ساعت در روز کاهش یابد 30 هزار مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

نصر افزود: اگر صرفه‌جویی‌های مذکور در این زمینه انجام شود نیاز به نیروگاه‌های جدید که تنها در مدت 15 روز تابستان به کار می‌آیند نیست.

مدیر امور برق مرکز استان اصفهان از راه‌اندازی سیستم جدید مدیریت شبکه خبر داد و بیان کرد: در گذشته هنگام قطعی برق نیروها به محل اعزام می‌شدند و عملیات اتصال برق را انجام می‌داند اما در برنامه سال جاری در برخی مناطق مدیریت برق شبکه با سیستم کنترل از راه دور از مرکز فرماندهی انجام می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس در برنامه سال آینده مجهز کردن 50 نقطه دیگر بر اساس این سیستم در دستور کار قرار دارد.

وی در زمینهٔ سیستم برق‌کشی ساختمان‌های فرسوده خاطرنشان کرد: تاکنون اخطارهایی به مسؤولان و هیأت مدیره مراکز تجاری و بافت‌های فرسوده داده شده و برای بهبود شرایط آمادگی اداره امور مرکز در زمینهٔ فعالیت‌های مشاوره‌ای و خدمات مهندسی به صورت رایگان انجام شده است.

نصر در پایان به هزینه چند پروژه مهم اداره امور برق مرکز اشاره کرد و گفت: هزینه پروژه کابل‌های روغنی 36 هزار میلیون ریال، پروژه کابل‌های خود نگهدار 4 هزار میلیون ریال و پروژه تعداد پست‌های خودکارسازی شده 7 هزار میلیون هزینه داشته که برای بهبود برق‌رسانی شبکه صورت گرفته است.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.