قزوین؛

همایش کارشناسان رسمی نظام مهندسی کشور

در همایش کارشناسان رسمی نظام مهندسی کشور بر استفاده از نیروی انسانی متخصص در حوزه ساختمان برای بهره وری بیشتر تاکید شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در این مراسم ،این سازمان را یک ظرفیت بسیار مهم ملی دانست و گفت :  دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از ظرفیت مشاوره ای و کارشناسی این افراد بدون هیچ هزینه ای استفاده کنند .

رجبی با بیان اینکه ما در بسیاری از استان‌ها در شورای فنی ، ترافیک و کمیسیون های ماده ، نظر کارشناسی می‌دهیم افزود : باید از این ظرفیت در همه حوزه هایی  که نیاز به کارشناس  است ، استفاده شود .

وی گفت : در سال های اخیرسازمان نظام مهندسی را صرفاً به عنوان سازمانی که در طراحی، نظارت و اجرای یک ساختمان نقش دارد ، شناخته شده است .

رئیس سازمان نظام مهندسی کشورتاکید کرد : سازمان نظام مهندسی یک ظرفیت ملی است که باید دوباره بازیابی و باز تعریف شود.

وی افزود : می توان  با یک هم‌افزایی با کارشناسان رسمی دادگستری و کارشناسان ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی ، کیفیت فنی و ایمنی  را ارتقا داد .

حامد مانی فرمدیر کل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهر سازی هم در این مراسم گفت: ما باید از ظرفیت انجمن های کارشناسی سازمان نظام مهندسی برای مراجعات مردمی در ثبت ، دسته بندی و آسیب‌شناسی بخش های مهندسی بیشتر استفاده کنیم.

حامد مانی فراضافه کرد : استفاده از ظرفیت این کارشناسان می تواند اختلافاتی که در حوزه مهندسی به وجود آمده را مشخص کند .

وی گفت : کارشناسان با جمع بندی مجموعه ضعف ها و مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم میتوانند مأموریت های سازمان نظام مهندسی کشور را ارتقا بخشند.

استاندار قزوین  هم در این مراسم قول مساعد داد تا از ظرفیت سازمان نظام مهندسی در کنار کارشناسان رسمی دادگستری در دستگاه اجرایی استان بیشتر استفاده شود.

فریدون همتی اولویت استفاده از کارشناسان را در نظام مهندسی با کسانی دانست که شغل دیگری ندارند و میتوانند زمان بیشتری برای امورات مربوطه صرف کنند .

همتی افزود : باید نظام مهندسی با توجه به ظرفیت خوب نیروی انسانی و تخصص های مختلف ، کارهای حوزه ساختمان را مثل بخش پزشکی تخصصی کند.

داود محمدی نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک هم در این مراسم ،کارشناسی را  یکی از مولفه های بحث قضاوت دانست .

وی افزود :  اگر از ظرفیت کارشنان نظام مهندسی غفلت شود جامعه از این ظرفیت محروم شده است.

وثیق نیا رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین هم در این مراسم  گفت : در ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی به صراحت اعلام شده است که هر جا کارشناسان دستگاه های اجرایی نیاز به کار کارشناسی داشته باشند می‌توانند از کارشناسان سازمان نظام مهندسی به مانند کارشناسان رسمی دادگستری استفاده کنند .

وثیق نیا با بیان اینکه به این موضوع خیلی توجه نشده است ، گفت : کارشناسان کانون کارشناسان دادگستری کارشناسان ماده ۲۷ را بعنوان یک رقیب نگاه می‌کنند.

وی اضافه کرد : بیش از ۷۰ نفر کارشناس ماده ۲۷ در سازمان نظام مهندسی قزوین فعالیت دارند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار