همایش ملی توسعه شهری

همایش ملی توسعه شهری با محوریت تراکم سیمای شهری ، بهبود کیفیت و مقاوم سازی در قزوین برگزار شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ معاون وزیر راه و شهرسازی در این همایش گفت : برای شکوفایی توسعه شهری باید به آنچه که از گذشته برای ما باقی مانده توجه کرد .

همایش ملی توسعه شهری

سعید ایزدی افزود : برای شکوفایی توسعه شهری باید خود را به آنچه که از گذشته  باقی مانده پیوند زد آن وقت اطمینان پیدا می‌کنیم  مسیری که در پیش روی ما قرار گرفته مسیر بی راهه ای نیست.

وی گفت : تا کنون نظام برنامه ریزی ما فیزیکی و کالبدی محور بوده و کمتر به ابعاد کیفی زندگی شهری توجه داشته است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری افزود : برای کیفیت یک زندگی باید اولویت در مهیا کردن زیست پذیری به منظور تداوم حیات در شهرها قرار گیرد .

همایش ملی توسعه شهری

ایزدی بیان کرد : در وضعیتی قرار داریم که باید برای شکوفایی شهری به یک عزم مشترک و گسترده دست پیدا کنیم .

 ایزدی اضافه کرد : آنچه که امروز به عنوان اندیشه ایرانشهر مطرح می‌شود باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و زمینه را برای هدایت و راهبری برنامه عملیاتی و اجرایی مهیا کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : بازآفرینی شهری کمک می‌کند هر آن چیزی که در توسعه شهری مغفول مانده است مورد توجه قرار گیرد.

معاون راه و شهرسازی، ایجاد شبکه همکاری میان همه پژوهشگران دخیل و مسئولان امر ، تدوین سند راهبردی توسعه برای ایجاد وحدت رویه و روشن کردن مسیر ،اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و آموزش را از مهمترین زیر ساخت های اهداف توسعه پایدار شهری در قزوین دانست .

ایزدی با اشاره به چهار شاخصه اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و توسعه پایدار گفت : با توجه به این شاخصه ها می‌توان شرایط ایمنی، امنیت و زیست محیطی را برای شهرها فراهم کرد .


ایزدی افزود : برای شکوفایی شهری باید بدانیم که در محله ها چه می گذرد و بر اساس آن توسعه شهر را برنامه ریزی کنیم.

استاندار قزوین هم در این همایش  بر ضرورت تدوین ضوابط برای شهرداری ها و شوراها در اجرایی کردن مفاهیم توسعه پایدار شهری تاکید کرد .

همایش ملی توسعه شهری

فریدون همتی گفت :  این ضوابط باعث می شود تا گامهایی برای رفع موانع و چالشهای پیش روی توسعه پایدار شهری برداشته شود .

وی تاکید کرد : تدوین اهداف های یکپارچه اقتصادی اجتماعی و زیست محیطی باید در رأس سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی های توسعه پایدار مورد توجه قرار گیرد.

استاندار افزود : باید در مدیریت شهری به اهمیت محیطی ، مصالح ، معماری بومی و الگو برداری برای ساخت فضاهای شهری توجه کرد .

همتی همچنین تاکید کرد :  حفظ هویت شهر باید در کنار توسعه مورد توجه قرار گیرد.

فریدون همتی افزود : پروژه  موزه تاریخ و تمدن اسلامی در قزوین می‌تواند محور همه پروژه‌های تاریخی در ارتقای کیفیت محلات باشد  و هویت شهر تاریخی و مذهبی قزوین را احیا کند .

استاندار قزوین گفت : همچنین به منظوراحداث  موزه جهان اسلام در قزوین تفاهم نامه ای امضا خواهد شد  .

شهردار قزوین هم در این همایش گفت : شهر قزوین با عبور از سه مرحله به عنوان پایلوت شکوفایی توسعه شهری انتخاب شده است .

مسعود نصرتی افزود :  در سال ۲۰۱۵ به پیشنهاد سازمان ملل متحد قرار شد شهرها با ۵ شاخصه اعلام شده خود را  به عنوان شهر پایلوت برای اجرای طرح کاندید کنند .

وی اضافه کرد : در این زمینه ۶۸ شهر از بین ۳۴ کشور در لیست قرار گرفتند که قزوین یکی از آنها بود .
نصرتی افزود : با توجه به ویژگی های خاص خود و همچنین حمایت های صورت گرفته از طرف دولت توانستیم با عبور از سه مرحله به عنوان شهر پایلوت انتخاب شویم.

شهردار قزوین با بیان اینکه در مطالعات شهر قزوین در کنار شاخصه شکوفایی شهری، شاخص‌ها ی معنویت را اضافه کرده ایم ، گفت :   ۹ پروژه با محوریت تاریخ و تمدن اسلام را در دستور کار داریم.

شهردار قزوین همچنین گفت : بنای موزه تاریخ اسلام در حد فاصل محله سردار و محله دیمج احداث می شود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.