امام جمعه قزوین:

دستور قرآن اجرای قانون، حق و عدالت است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: دستور قرآن کریم نیز همواره اجرای قانون، حق و عدالت بوده و این مساله بایستی در سرلوحه کارهایمان قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در حاشیه برگزاری مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: همه می‌گویند مر قانون باید اجرایی شود، اما تا مادامی که قانون حق و عدل با هم جاری نشود، هیچگاه موفق نخواهیم بود.

به گفته وی، عدالت مثل نماز خواندنی نیست، بلکه اقامه کردنی است و الحمدالله در اجرای عدالت باید همه پای کار باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به معضلات پیش آمده از سوی شرکت‌های پیش فروش خودرو در استان اشاره کرد و یادآور شد: اگر پرونده‌ای به موقع رسیدگی شود، مشکلات کمتر می‌شود، در همین ناهنجاری‌های اخیر پیش خرید خودرو در قزوین اگر دستگاه قضایی به موقع ورود پیدا نمی‌کرد، امروز مشکلاتمان تامل برانگیز بود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: پرونده شرکت‌های پیش فروش خودرو متاسفانه مصیبت‌های فراوانی برای خانواده‌های مالباختگان ایجاد کرده و حتی در مشارکت مردم برای حضور در انتخابات نیز اثر منفی از خود برجای گذاشت، البته مردم با بصیرت و نجیب ما پای صندوق‌های رای آمدند تا همه ما مجددا پای تحقق عدالت پافشاری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تقوای الهی را عنصر اساسی در تحقق عدالت دانست و گفت: چون تقوای الهی در رای قاضی اثرگذاری مثبت برجای می‌گذارد، باید این مساله مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه زمینه مبارزه با ظلم و فساد در وجود همه انسان‌ها وجود دارد و کافیست که تنها بستر آن فراهم شود، ادامه داد: با وجود عدالت خداوند برروی زمین، نظام دینی در چشم مردم نیز زیباتر دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی این افتخار را پیدا کرده که در عرصه آشفته نظام بین الملل زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت باشد، بنابراین توجه به امامین انقلاب به عنوان هدایت کنندگان این جریان امری بسیار مهم به شمار می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: در مقابل ظلم جهانی باید واکنش جهانی صورت پذیرد که خوشبختانه در وقایع اخیر شاهد این مولفه جهانی با رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز بودیم.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام علی عبدالهی رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد ضمن تقدیر از تلاش و عملکرد علی شعبانی، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان سرپرست جدید رییس کل دادگستری استان معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.