عظمت بسم الله درنمایشگاه قرآنی کوهبنان

زوج فرهنگی کوهبنان در اقدامی زیبا بالغ بر800بسم الله الرحمن الرحیم را در قالب نمایشگاه قرآنی جمع آوری ودر معرض دید عموم گذاشتند.

عظمت بسم الله درنمایشگاه قرآنی کوهبنانبه گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در مراسم افتتاح این نمایشگاه که با حضور فرماندار وجمعی از مسئولین فرهنگی کوهبنان همراه بود، سید محمد تقی روح الامینی موسس نمایشگاه مشکات گفت : با همکاری همسرم از سال 80 فعالیت خود را در راستای جمع آوری بسم الله الرحمن الرحیم به نیت 14 معصوم ( ع ) آغاز کردیم که حدود 800 بسم الله توسط همسرم کتابت شده است .

وی افزود : جمع آوری بسم الله الرحمن الرحیم ائمه معصومین ( ع )، حضرت امام ( ره ) ، مقام معظم رهبری ، مراجع بزرگ تقلید ، بزرگان دین و فرهنگ از جمله ابو علی سینا مورد نظر بوده است .

روح الامینی تأکید نمود : هدف از جمع آوری و برگزاری نمایشگاه ترویج فرهنگ قرآنی است و این که مردم متوجه باشند با عظمت ترین آیه قرآن بسم الله الرحمن الرحیم است که در هر سوره مضموم و معنی خاص خود را دارد .

وی در پایان گفت : تا کنون 10 هزار بسم الله الرحمن الرحیم جمع آوری شده و کار همچنان ادامه دارد که امید واریم در آینده بتوانیم این آما را به 14 هزار افزایش دهیم و در راستای برگزاری بیشتر مسابقات قرانی و آموزش علاقمندان به حوزه قران و معارف اسلامی گام برداریم.

در این مراسم محمدرضا مهدلو فرماندار کوهبنان نیز گفت :کوهبنان همواره در گذشته مهد علما ، عرفا ، فرهیختگان ، مشاهیر ، ادیبان ، هنرمندان ، خطبا  و قاریان بوده و بزرگانی در عرصه ی فرهنگ و هنر در دامان خود پرورش داده است .

وی تأکید کرد : با توجه به حاکم بودن جو مذهبی و فرهنگی بر شهرستان بایستی در راستای شناسایی و پرورش استعداد های نهفته گام هایی برداشته شود که برگزاری مسابقات مختلف قرآنی ، فرهنگی و هنری همچنین برگزاری نمایشگاه های مختلف می تواند عامل موثری در این راستا باشد .

فرماندار کوهبنان خاطرنشان کرد : بحث قرآنی کوهبنان همواره زبانزد عام و خاص بوده و بسیاری از مباحث فرهنگی و هنری هم در راستای قرآن و مباحث قرآنی است چرا که  همواره تاکید اسلام و بزرگان دینی بر آموزش و گسترش مفاهیم قرآنی است.

این نمایشگاه به همت سید محمد تقی روح الامینی و رقیه مجیدی زوج قرآنی شهرستان تا کنون بیش از ده هزار بسم الله الرحمن الرحیم با خطوط مختلف جمع آوری شده که در 30 جلد صحافی گردیده  و تعدادی از بسم الله ها بصورت تابلو به مدت یک هفته از امروز تا پایان هفته  قرآن و عترت در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار