سخنگو بودن معیاری برای بیان همه گفته ها نیست/ مظلومانه ولی با اقتدار در باقی‌مانده دولت به خدمت‌رسانی ادامه می‌دهیم

سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به گفته خبرنگار مبنی بر اینکه شما سخنگو هستید و باید برای افکار عمومی شفاف سازی کنید، گفت: این مسئله دلیل نشده که اگر بنده در جریان جلسه باشم آن را حتما در نشست خبری بگویم یا نگویم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شنبه گذشته جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، همچنین معاون اول قوه قضائیه برگزار شده و حاکیست تخلفات دارویی از جمله دلایل برگزاری این نشست بوده، اظهار داشت: ما جلسات متعددی ممکن است برگزار کنیم و در صورتی که لازم باشد آن را اعلام خواهیم کرد.

وی در واکنش به گفته خبرنگاری مبنی بر اینکه شما سخنگو هستید و باید برای افکار عمومی شفاف سازی کنید، گفت: اما این مسئله دلیل نشده که اگر بنده در جریان جلسه باشم آن را حتما در نشست خبری بگویم یا نگویم.

سخنگوی وزارت بهداشت به افتتاح همزمان چندین پروژه بهداشتی در کشور اشاره کرد و گفت:‌ مجمع سلامت کشور نیز با حضور رئیس‌جمهور برگزار می شود. 

وی در ارتباط با بیمه سلامت اظهار داشت: عمده بیمه‌شده‌های بیمه سلامت افرادی هستند که کل حق بیمه آنها را دولت تأمین می‌کند و افراد روستایی و عشایر جز این افراد هستند که 100 درصد حق بیمه‌ آنها توسط دولت پرداخت می‌شود.

حریرچی با بیان اینکه حق بیمه 9 میلیون بیمه شده جدید نیز از طریق دولت تأمین خواهد شد، گفت: علیرغم رشد مناسب بودجه 96 بیمه سلامت هنوز بودجه این بیمه مکفی نیست و امیدواریم سازمان بیمه سلامت بودجه‌اش درست طراحی شود.

وی افزود: با توجه به اختیارات‌مان آمادگی داریم نظام اجرا را با سقف‌های لازم طی طرح های وسیع عملیاتی کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط با هزینه‌های سلامت گفت: هزینه‌های سلامت شامل دو قسمت دارو و ملزومات مصرفی و سطح پرداختی به نیروهای انسانی است. مصرف دارو در کشور ما نسبت به منطقه بالاتر بوده ولی اکنون روند آن رو به کاهش است و وضعیت خوبی داریم. در ابتطاب با پرداخت نیروهایمان نیز از میانگین جهانی پایین‌تر هستیم.

وی بیان کرد: اگر پرستار، پزشک، نیروی خدماتی، آزمایشگاه‌ها به آ‌مریکا، کانادا و حتی حاشیه خلیج فارس سفر کنند و همان شغل را پیدا کنند سطح دریافتی آنها بیشتر خواهد بود. البته سطح درآمد در گروه‌های بهداشتی و درمانی نسبت به سایر گروه‌ها متفاوت است و پزشکی در کشور ما بالاترین انتخاب بوده در حالیکه در سایر کشورها اینطور نیست و این مسئله سطح متفاوتی از درآمد پزشک را پیش‌بینی می‌کند. 

مظلومانه ولی با اقتدار و افتخار در باقی‌مانده دولت به خدمت‌رسانی ادامه می‌دهیم
سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر دلیل جلوگیری از برگزاری برخی جلسات در دانشگاه گفت: ما با نشاط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشجویی بسیار موافق‌ایم و مشارکت دانشجویان در این امور بسیار برای ما مطلوب است، اما از مسائلی که موجب تنش می‌شود اجتناب می‌کنیم و اجازه برگزاری چنین مراسمی را در دانشگاه نمی‌دهیم تا دانشگاه به محل درگیری تبدیل نشود. 

حریرچی درخصوص بودجه سال آینده عنوان کرد: سازمان نظام پزشکی پیشنهاداتی را ارائه داده است همچنین شورای عالی بیمه اقداماتی را انجام می‌دهد و ما تلاش ‌مان این است که بودجه مناسبی فراهم شود، اما مهم این است که پرداختی از جیب مردم معقول باشد و برای ارائه‌کنندگان خدمت نیز قیمت معقول باشد و قیمت تمام شده جبران خدمات آنها شود. 

وی درخصوص سوال یکی از خبرنگاران «مبنی بر اینکه وزارت بهداشت معمولا تخلفات جامعه پزشکی را به سازمان نظام پزشکی ارجاع می‌دهد و برداشت عموم این است که نظام پزشکی با این تخلفات برخورد قاطعانه‌ای نمی‌کند» گفت: برای این ساز و کار قانونی وجود دارد بحثی که هم اکنون نیز وجود دارد این است که آیا وزارت بهداشت که خود ارائه دهنده خدمت است باید تخلفات را نیز رسیدگی و قضاوت کند یا خیر. 

حریرچی افزود: شناسایی تخلف و گزارش آن است و بحث دیگر احراز تخلف و صدور محکومیت متناسب با آن است. قوانین فعلی به قوه قضائیه و نظام پزشکی این اجازه را داده است و ما نیز به همین شیوه عمل می‌کنیم، اما اینکه گفته می‌شود مردم معمولا از این قضاوت ناراضی هستند باید گفت هر دادگاهی درنهایت یک طرف ناراضی دارد.

وی بیان کرد: اظهارات سایت سازمان بیمه سلامت برای ما معتبر است آنچه که گفته شده در سایت بیمه سلامت وزیر رفاه از ادامه طرح تحول سلامت حمایت کرده است؛ بودجه‌ای که برای پزشک خانواده ارائه داده شده کفاف استان مازندران و فارس را هم نمی‌کند و هم اکنون بحث‌هایی مطرح شده که بودجه پزشک خانواده افزایش یابد.  

حریرچی یادآور شد: در باقیمانده دولت ما مظلومانه ولی با افتخار و اقتدار خدمت‌رسانی را ادامه می‌دهیم؛ یک سال تاخیر در دریافتی داریم حتی تخصیص بودجه معمولی با مشکل مواجه است اما استراتژی وزارت بهداشت این است که خدمت‌رسانی بدون ذره‌ای عقب‌نشینی از ارائه بسته‌ها ادامه یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار