ضرورت جراحی تعرفه های پزشکی/ فریز تعرفه عقب ماندگی ها را جبران نمی کند

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه با انجماد تعرفه ای عقب ماندگی های 30 ساله در این حوزه جبران نمی شود، گفت: نیازمند یک جراحی بزرگ در بخش تعرفه ای هستیم تا مطابق با تورم رشد پیدا کند.

یدالله سهرابی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه بر روی متدولوژی و اساس تعرفه های پزشکی درشورای عالی نظام پزشکی بحث های خوبی انجام شده، اظهار داشت: شورای عالی نظام پزشکی در راستای وظایف ذاتی خود هر ساله پکیج تعرفه های پزشکی بخش خصوصی را آماده و برای ادامه کار به وزارتخانه های بهداشت و رفاه ارجاع می دهد تا پس از انجام سایر کارهای قانونی و کارشناسی به جمع بندی کلی در خصوص تعرفه ها برسیم.

وی در خصوص مباحث مطرح شده برای تعیین تعرفه های پزشکی سال 96 بیان کرد: با دیدی وسیع به متدلوژی تعرفه پرداخته شد، از جمله اینکه بحث تعرفه ترجیحی را برای گروههای آسیب پذیر پزشکی مانند متخصصان عفونی، اطفال، روانپزشکان، پزشکان عمومی و متخصصان داخلی که درآمدی غیر از نسخه نویسی ندارند، درنظرگرفته شد و برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و دورافتاده نیز بیشترین رشد تعرفه ای پیشنهاد شد تا انگیزه کافی برای حضور پزشکان گروههای مختلف در این مناطق فراهم شود.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر اینکه تعرفه بخش خصوصی باید مبنای پرداخت بیمه ها قرار گیرد، ادامه داد: چنانچه این مهم رخ دهد، میزان پرداخت از جیب مردم کاهش می یابد که به نفع اقشار آسیب پذیرخواهد بود زیرا اکنون مبنای پرداخت بیمه ها تعرفه بخش دولتی است و مابه التفاوت را بیماران پرداخت می کنند.

وی با اشاره به اینکه انجام این کار بار مالی زیادی برای بیمه ها ندارد، اظهار داشت: با اجرایی شدن این مهم اگر هم تعرفه ها افزایش داشته باشد، حقوق مردم حفظ شده و میزان پرداخت آنها از جیب افزایشی ندارد چون بیمه ها سهم بیشتری از پرداختها را متقبل شده اند بنابراین هم مردم و هم پزشکان راضی خواهند بود.

سهرابی به ساماندهی تعرفه های بخش سرپایی اشاره کرد و گفت: خدمات بخش E&M همواره مورد غفلت واقع شده که در پکیج پیشنهادی شورای عالی نظام پزشکی به ساماندهی تعرفه خدمات بخش سرپایی نیز توجه شده است.

عضو داروساز شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه تعرفه ها باید مطابق با تورم پیش رو رشد داشته باشد، تصریح کرد : با این درصدهای رشدی که هر ساله برای تعرفه ها در نظر گرفته می شود، نمی توان عقب ماندگی 30 ساله را درمبحث تعرفه ای جبران کرد.

وی اظهار داشت: هرقدر هم تلاش کنیم با مشکلات مالی موجود نمی توان به تعرفه واقعی براساس قیمت تمام شده خدمات، دست یافت بنابراین باید به فکر چاره اساسی در این زمینه بود زیرا سالهاست که تعرفه های پزشکی فریز شده است و نیاز به یک جراحی بزرگ دارد.

سهرابی یادآور شد: مباحث کارشناسی برای تعیین تعرفه های پزشکی سال 96 در شورای عالی نظام پزشکی انجام شده و با موافقت رئیس کل سازمان نظام پزشکی برای بررسی به وزارتخانه های رفاه و بهداشت ارسال شده اما آن چه که در نهایت مصوب و ابلاغ می شود تعرفه هایی است که از سوی شورای عالی بیمه به هیات وزیران پیشنهاد و مورد تصویب آنها قرار می گیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار